• aldrigmer

String OK på strand och/eller simhall?

Ja. Det är inte särskilt snyggt men visst, det är det inte då jag kommer dallrande heller. Speedos, string, burkini....visst, helt ok. 

• aldrigmer
    Anonym (hrmm...) skrev 2014-07-01 13:27:52 följande:

Bryr mig inte på stranden, känns som att det är ganska stort utrymme där så jag kan flytta mig om jag har barn med mig som jag inte vill ska se. I simhall tycker jag att det är opassande då utrymmet är rätt litet och "in your face" så att säga. Hade själv mindre bikinis som yngre men inte string, fast jag lätt kunnat. Kändes lite för vågat för mig och skickar fel signaler. Jag vet att personligen så tycker jag synd om tjejerna som använder stringbikinis och tänker ofta "- Stackars tjej, dåligt omdöme och när hon är äldre kommer hon att rodna när hon tänker tillbaka och inser vad alla andra vettiga på stranden tänkte ".
    För det är den uppfattningen som jag har, även om tjejen själv skulle förneka allt.

Men "alla vettiga" tänker kanske inte som du. Låt folk ha vad de vill. De små oskyldiga barnen överlever säkert en stringrumpa.
  • aldrigmer
    Anonym (strings) skrev 2014-07-03 12:22:23 följande:
    Bra att du skiter i det, för då innebär ju det att du heller inte bryr dig om folk klagar på att du är ful.

En del här verkar tro att man kan klä sig hur som helst och bara få de reaktioner man vill ha. Men om du har rätt att klä dig hur du vill så har folk rätt att kommentera det hur de vill också. Rättigheterna går åt båda hållen.
    Men ska verkligen vuxna människor klaga på sin medmänniska och påstå att denne är ful?? Jag tycker faktiskt att man ska knipa käft om andras utseende om man inte är direkt tillfrågad. Varifrån har du fått rätt att uttala dig negativt om en annan människas utseende? Till vilken nytta är det för denne eller dig? 

Jag tycker att en massa saker är fult och en massa saker är fint. Om någon då kommer med stringtrosor, dallrig rumpa, hängbuk, silikontuttar, blonderat hår, ankläppar mm, ja då tiger jag. Jag tänker kanske saker men jag säger det inte, jag är inte satt på jorden för att såra.
  • aldrigmer
    Anonym (strings) skrev 2014-07-03 13:37:43 följande:
    Beror ju på hur människor klär sig också. En del klär sig ju så uppseendeväckande som möjligt med flit för att de VILL att folk ska kommentera och reagera, men nåde den som säger något negativt... allt måste vara positivt.

Jag tycker det är en galen inställning. Man måste kunna ta kritik, särskilt om man via sin klädsel ber om det.
    Fast du sa att "om någon var FUL" så skulle den kunna räkna med att få detta påtalat. "Folk klagar på att du är ful" var det uttryck du använde. Om jag, i dina ögon är ful ska du alltså kunna säga det åt mig. Du tar dig rätten att vara smakdomare, att kunna såra och de facto göra folk ledsna......vem har gett dig den rätten!?
  • aldrigmer
    puss skrev 2014-07-03 14:37:00 följande:

nej, man måste inte få säga vad man tycker. hur andra änniskor klär sig i det offentliga rummet har du ingen som helst rättighet att uttrycka dig om.
    Fullständigt korrekt. Om jag tycker att en gul bikini är det fulaste som finns så ger det mig inte rätt att säga det till bäraren. Jag kan se bort, tänka vad jag vill men också knipa käft.
  • aldrigmer
    ölburk2 skrev 2014-07-03 15:05:38 följande:

De ska bli skönt när opinionen svänger å folk börjar bli heligt förbannade över att lite bar hud ska gnällas på i tid å otid.., minns med sorg det nakna fria 70-talet.., suck.

Men det lär dröja tills extremfeministerna förpassats till historieböckerna, å vi på allvar kan börja skapa ett vänligare å mer avslappnat förhållande till varandra å våra kroppar, nåt som vi var på god väg att klara av på 70-talet, innan HIV/AIDS å moralpaniken tog över..

Fast jag tror faktiskt att det var just de du kallar extremfeministerna som kastade behån, ja även bikinibehån på det glada, nakna 70-talet.....
  • aldrigmer
    ölburk2 skrev 2014-07-03 15:49:37 följande:
    Inte en chans.., tror f.ö inte det var nån direkt feminism av det slag som ventileras idag som gjorde att BH:n slängdes, utan "alla" var less, även män, på inte kunna få vara sig själv., det var helt enkelt ett slags uppror mot överheten som skulle lägga sig i allt vad folk gjorde.

Idag ser vi samma sak, det ska petas i precis allt som vanligt folk företar sig, å alltid börjar nån eller nån gruppering genast gnälla om nån kliver ur ledet å hävdar sin rätt att leva som dom själv önskar.., värst på det gnällandet är extremfeministerna som ser allt som dom inte själva kokat ihop som förtryck, ojämlikhet eller sexifiering.., självklart kommer det att slå tillbaka, det är bara en tidsfråga.
    Jodu, jag var med......minns du Grupp 8......och överheten bestod av....män.
  • aldrigmer
    ölburk2 skrev 2014-07-03 16:11:28 följande:
    Om du som jag vuxit upp på 70-talet så hade du förstått.., men om du tror att det bara var hos Vänsterns anhängare som det gjordes uppror så tror du fel, det var en företeelse över hela Västvärlden som "alla" deltog i.., mer eller mindre, utom de mest borgerliga förstås..

Ja vad fan står feminism för idag, inte är det då detsamma som då det begav sig, idag är det enbart ett jäkla tjat om hur djävliga vi män är å hur fel vi gör.., från det lilla till det stora..
    Du är lixom inte riktigt uppdaterad, du Solig men det kan ju bero på överkonsumtion av innehållet i ditt nick...... Cool
Svar på tråden String OK på strand och/eller simhall?