Anonym (strings) skrev 2014-07-02 20:45:21 följande:
Att klä sig märkligt är lika skumt det.
puss skrev 2014-07-02 19:52:28 följande:
Varför är det pinsamt? Man ser ut som man gör och sen är det inte mer med det. Hängbröst och ölmagar gillar också solsken och frisk luft.
Det där är att göra det lätt för sig. "Äh, jag orkar inte träna, jag nöjer mig med mitt fläsk! Respektera min lathet! Säg att jag är vacker!"Alla människor är inte lika vackra. Alla ser olika ut, och en del är snyggare än andra.
Acceptera eller lev i förnekelse.
och skönheten sitter i betraktarens ögon
Ja, alla är inte modellvackra, men alla har rätt att existera.
Jag är glad att alla inte klär sig enligt en mall, jag accepterar att anda har olika smak och olika preferenser än vad jag har.
Ja, jag tycker det är helt OK att en person har övervikt, det bekommer inte mig det minsta. Det är inget som stör mig.
Inse att alla har rätt att vistas i badhus och badstrand, alla har rätt att visa sin ärriga mage, sin dallriga rumpa, sina gropiga lår med åderbråck, sitt gäddhäng, sin muffinsmidja, ingen har skyldighet att fixa till sig för att du ska må bra.
Jag bryr mig inte heller om hur folk klär sig, ja, jag tycker byxor halvvägs ner på skinkan är fult, ja, jag tycker att string är fult, ja, jag tycker piercingar i ansiktet, töjningar och tatueringar är jättefult.
Men jag är ganska säker på att jag kan tycka personen bakom detta är supertrevlig och intressant och skulle inte ens i min vildaste fantasi kräva eller förvänta sig att de ändrar sig för att jag inte delar deras smak på vad som är snyggt.
Ja, jag skulle utan att skämmas, kunna gå bredvid en lönnfet väninna i string, med töjningar, piercing i ansiktet, tatueringar på en badstrand så länge hon har en trevlig personlighet.
Däremot undviker jag folk med dömande och otrevlig personlighet (något som inte alltför sällan hänger ihop av någon konstig anledning)