• Catha82

Vilket "bredband" ska man ha?

Sitter nu och försöker få fram ett beslut om vilken "bredbands"leverantör vi ska ha i nya lägenheten.
    Vi flyttar om ca 5-6 veckor och då leveranstiden på de flesta ställen är just 5-6 veckor känns det angeläget att bestämma sig nu.

Vi har kollat på leverantörer med hastigheter 24 resp. 8 Mbit/s
    Glocalnet tar 249:-/månaden för 24 Mbit/s,
    Telia tar 389: -/månaden för 24 Mbit/s
    Bredbandsbolaget tar 379:- för 24 Mbit/s
    Comhem tar 339:-/månaden för 8 Mbit/s

Vad har ni som inte har modembredband?
    Vad kan ni rekommendera?
    Hjälp!!

• Svar på tråden Vilket "bredband" ska man ha?
  • April Mamma

Skulle INTE rekomendera Bredbandsbolaget........

• Nivde

Jag rekommenderar dock Bredbandsbolaget... speciellt om du vill ha flera datorer samtidigt uppkopplade mot nätet.

• timberhochmandie

Jag är helnöjd med Bredbandsbolaget... Det är inte så att er BRF har nåt avtal med nån leverantör? Vi fick nämligen rabatt hos Bredbandsbolaget.

*kram*

• Jillisen

Bredbandsbolaget!
    de e bara kassa med det hemtelefoni!! det avrnar jag för!
    men deras bredband superbe!

• Catha82

bredbandsbolaget verkar ni nöjda med *ler*

Ingen som har något annat ADSL-bredband?

• Cornette

Vi har BBB, det har varit lite strul till och från tyvärr, vid ett tillfälle hade vårat modem flyttat till Göteborg enligt dem Men ring de olika och se, det är inte säkert att bara för att bolaget har 24-lina att erbjuda så kan du få det. Det beror på var de har sina master och stationer. Vi hade tur att BBB har indraget i grannhuset, annars hade vi fått mycket långsammare... Så ring runt och kolla! Svärmor har glocalnet, dock ganska långsamt, men det funkar! Vi ska ha e-on i nya lägenheten men det är för att de har 10/10 lina indragen som ska uppgraderas till 100-lina.

• Carro

Vi har bredbandsbolaget och är supernöjda!

Under det året vi haft dom så har inte bredbandet legat nere en enda gång..

Och om jag förstått det rätt så håller dom på och uppgraderar alla sina abonnenters bredband till 100 Mb nu!

• Unidentified Visitor

Det beror ju faktiskt lite på, är det strypt lina uppåt, hur lång bindningstid? Andra begränsningar? Hur ser resten av avtalet ut osv.
    Telia har ju rätt fula villkor och väljer ni dem och flyttar vidare till ett ställe telia inte kan leverera till så får du vackert betala bindningstiden.

• Poena

Vad menar du? Det är ju knappast bara Telia som har det så.. Vilka man än väljer så har man ju en bindningstid och flyttar man inom sin bindningstid och inte kan få bredband på nya adressen så får man ju självklart betala.. Så är det hos alla leverantörer.

Jag skulle rekommendera Bredbandsbolaget eller Telia. Fördelen med BBB är att bindningstiden endast är 12 mån. Hos dem får du dock inget modem utan lånar det bara. Deras bredband har i vissa fall varit lite ostabilt. Telia pga de har en bra kampanj nu, man får modemet + säkerhetspaket. Telia har väl utbyggd tillgänglighet. Lättast oftast att få Telia då de byggt ut många telestationer och en större säkerhet om man skulle flytta. Stabilt bredband. Liten nackdel att bindningen är 18 mån.

Svar på tråden Vilket "bredband" ska man ha?