smulpaj01 skrev 2014-07-05 04:57:39 följande:
Säg till sonen att han ska kalla dig för ditt namn - PUNKT!
Dina åsikter om hans mamma kan du behålla för dig själv, du kanske är ute ur hans liv imorgon men hans MAMMA är förhoppningsvis alltid där för honom!
Vidrigt!
En av mina bästa vänner är bonusmamma åt ett par barn i yngre tonåren. Hon har varit deras bonusmamma i sju/åtta år tror jag. För ngt år sedan började barnen bo heltid hos pappan o bonusmamman. Sin biologiska mamma är de hos ungefär vh, men oftast mer sällan.
De har alltid kallat henne vid namn men när jag var där sist la jag märke till att båda två numera kallar henne mamma. Både när de pratar om henne och med henne så säger de mamma.
Jag frågade henne och hon sa att det börjat för några månader sedan. Den yngsta har till o från gjort det ibland under åren men nu säger de aldrig hennes namn längre.
De är som sagt tonåringar, om än unga, och de har själva valt. De vet att en mamma inte bara är den som fött dem utan det är den som finns där varje dag. Som tröstar, uppmuntrar, kramar, ställer krav, lyssnar osv.
Deras egen mamma kallar de oxå mamma - än så länge... Hon kommer antagligen finnas där alltid, men hon finns inte där NU. Inte när hon behövs. Inte i det vardagliga.
Även deras bonusmamma kommer finnas där alltid, oavsett vad som händer med deras pappa.
Precis som jag alltid kommer finnas där för min bonus - även om det skulle ta slut med hennes pappa.
Tycker du att även detta är "vidrigt"?
Varför?
Jag förstår faktiskt inte hur man kan bli så fruktansvärt upprörd över att barn får en så nära relation till en annan kvinna att de vill kalla den kvinnan mamma. Borde inte det vara ngt fantastiskt istället?