• Anonym (Trötter)

Sover dåligt

Jag sover så sjukt dåligt när jag sover med min sambo. Om jag inte somnar direkt så är det kört..

Min sambo snarkar ofta, men det är nog inte det största problemet.. Han rör på sig så förbannat, får spontana ryck (han har orsakat mer än ett näsblod) och allra helst ska han fläka ut sig så han tar upp precis hela sängen och trycker in mig i ett litet hörn. Försöker jag flytta på honom så stretar han emot och det slutar med att han tar upp ännu mer plats. Ofta så svettas han också så det blir helt dyngsurt i sängen.. Vi har ju så klart pratat om det, men han sover ju, så det är inte mycket han kan påverka... Men jag är så trött, både psykiskt och fysiskt, på att inte få en riktig natts sömn ...

Dom senaste nätterna har jag inte somnat innan 4 och jag börjar bli helt väck i huvudet... Separata sängar fungerar inte, det finns ingen plats till det... Men vad sjutton kan jag göra?! 

• Svar på tråden Sover dåligt
  • Anonym (M)

Åh min man "slåss" också i sömnen.

Kan ni ha en större säng?

Skulle det funka med en avdelare i sängen så han inte kommer över på din del?

• Anonym (Trötter)
    Anonym (M) skrev 2014-07-03 08:43:05 följande:

Åh min man "slåss" också i sömnen.

Kan ni ha en större säng?

Skulle det funka med en avdelare i sängen så han inte kommer över på din del?

Vi får inte plats med en större säng tyvärr.. avdelare har jag inte tänkt. Finns det något särskilt, smidigt, eller är det bunkra upp med kuddar eller liknande mellan som gäller? 
    Jag vet dock inte hur glad min sambo blir om jag föreslår en mur mellan oss =/ Känns ju lite otacksamt när man hittat någon som vill vara nära en haha. 

• Anonym (M)
    Anonym (Trötter) skrev 2014-07-03 08:47:49 följande:

Vi får inte plats med en större säng tyvärr.. avdelare har jag inte tänkt. Finns det något särskilt, smidigt, eller är det bunkra upp med kuddar eller liknande mellan som gäller? 

Jag vet dock inte hur glad min sambo blir om jag föreslår en mur mellan oss =/ Känns ju lite otacksamt när man hittat någon som vill vara nära en haha. 

Haha ja det är sant! Du får smyga upp den när han somnat.

Det finns ju madrassgrejer, som en kil, som man använder för att sätta emellan två enkelsängar för att slippa glappet. Den borde gå att lägga ovanpå er madrass istället så han inte tränger sig över.

Förstår att det känns knepigt men du måste ju få sova! Vi har ett gästrum tack o lov som jag smyger in i ibland...
Svar på tråden Sover dåligt