• Penida

2 veckors bebis sova i eget rum?

Om vi var i er situation hade vi delat på oss efter att först ha provat med öronproppar. Vi hade inte valt att flytta barnet, det hade känts vettigare att flytta en av oss.

Avskyr CIO-metoder
  • Penida
    Maggie Puh skrev 2014-07-03 20:21:17 följande:

Amma (om du ammar) i sömnen. Gjorde jag med båda. De låg i sängen mellan oss och jag sov topless så de kunde ta bröstet när de ville och jag kunde sova vidare. Med sonen ammade jag 2,5 mån och dottern 1 år.

Nu är väl inte det problemet utan det är ljuden som stör TS? Hur skulle hur hon ammar göra skillnad där?
    Avskyr CIO-metoder
  • Penida
    hansine skrev 2014-07-03 20:29:56 följande:

Är du barnets mamma eller pappa?
    Ammar barnet, eller är det också för jobbigt?
    Om du är barnets pappa så kan ju du flytta.
    Om du är barnets mamma så undrar jag hur jobbigt du ska ha det när du går iväg och ammar i ett annat rum.

Främst undrar jag om denna tråd verkligen är på riktigt eller om den är ett vidrigt "skämt". Roligt är det i alla fall inte.

Man måste få sömn för att orka och det finns säkert flera lösningar på det här. Att TS ska "stå ut" verkar inte var den bästa lösningen enligt min mening, ej heller att ha barnet i eget rum. Jag tycker föräldrarna ska dela på sig, då kommer i alla fall TS sova hyfsat vissa nätter och barnet har det bra om pappan är närvarande och intresserad. Att dela på nätterna med ett barn och hjälpas åt så att barnet och föräldrarna mår så bra de kan i situationen är inga konstigheter för mig i alla fall. Andra kanske tycker allt är upp till mamman att lösa om det är hon som upplever ett problem, vad vet jag.

Avskyr CIO-metoder
  • Penida
    Maggie Puh skrev 2014-07-03 21:03:56 följande:
    Det gör skillnad för att när jag var nyförlöst med sonen och innan vi började med detta så vaknade jag också av minst lilla ljud han gjorde.
    Okej! Jag har aldrig upplevt detta men då kanske det är nåt som skulle fungera för TS.
    Avskyr CIO-metoder
Svar på tråden 2 veckors bebis sova i eget rum?