• hansine

2 veckors bebis sova i eget rum?

bodimit skrev 2014-07-03 10:52:05 följande:

Min son nu två veckor gammal sover i sin spjälsäng inne i vårt rum på nätterna. Han sover hela natten men vaknar för att äta med ca 3-4 timmars mellanrum.  Men när han sover så gör han en massa knorrande ljud och jag kan inte sova bra.
    Funderar nu på att ställa in spjälsängen i hans egna rum som ligger vägg i vägg med vårt rum så att jag kan sova lite bättre. Är det helt fel av mig att tänka så? Jag är verkligen ingen djupsovare utan jag vaknar av minsta lilla ljud.  känns lite jobbigt att vakna vid minsta lilla hela tiden. Även om det bara har gått två veckor..

Är du barnets mamma eller pappa?
    Ammar barnet, eller är det också för jobbigt?
    Om du är barnets pappa så kan ju du flytta.
    Om du är barnets mamma så undrar jag hur jobbigt du ska ha det när du går iväg och ammar i ett annat rum.

Främst undrar jag om denna tråd verkligen är på riktigt eller om den är ett vidrigt "skämt". Roligt är det i alla fall inte.

• hansine
    bodimit skrev 2014-07-04 09:48:13 följande:
    Kan inte se att det står något om att de ska sova i samma rum för att undvika psd. Men däremot står det att de ska sova i egen säng under 3 månader. Men det är ju rekommendationer.
    Snart kommer barnet att amma en gång i stället för två. Då blir det mycket enklare. 

Babyn hör mest till dig och behöver dig än så länge, men du kanske kan få andra ta mer ansvar för de äldre barnen och hemmet. Du kan givetvis knappast orka en baby, två större barn och allt hemarbete. Kan du ha barnomsorg eller annan barnvakt? Pappan kanske kan ta dem när han inte jobbar? Kan de stora barnen och pappan ta mer hemarbete? Hemskickade varor istället för att handla? Om du och pappan särar på er på nätterna får han full sömn i arbetsveckorna och orkar mer hemma.
Svar på tråden 2 veckors bebis sova i eget rum?