Als rädd hjälp!!!
Är en tjej på 26 år som är livrädd för als o varit de exakt varjedag i 8 månader konstant!
Har stenkoll på min kropp hela tiden men märkt senaste tiden (vet ej om jag alltid haft de) men en liten grop / inbuktning mellan tummen o pekfingret, EJ längst ut utan flera cm in på handryggen där många med als får sin "grop"
Har varit hos två neorloger och båda sa de inte var någon fara men litar inte på dom. Ena sa ingenting men hon kolla bara 10 sekunder o han som kollade idag sa "jag kan se en grop men inte alla als patienter får sån grop o den ska va mer utpräglad än den är för att se ut som en als grop" men får ändå en remiss pga min oro men är först om 2 månader.
Nu min fråga: kan man ha sån liten grop ändå även som frisk eller kommer symtomen komma sen pang bom? Är väldigt stark i fingrar o handen o övar varje dag med allt från armhävningar till att lyfta tunga kastruller med vatten o än så länge verkar allt bra. Behöver ändå hjälp, va snälla mot mig är väldigt orolig så förklara tydligt så jag inte misstolkar något.
Med vänlig hälsning, mycket mycket rädd tjej!