Inlägg från: Anonym (Dee) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dee)

VLCD DIET

Hej.. :) Kan man köra någon slags vlcd utan att äta pulver? Om man istället gör egna smoothies tex. Men självklart håller koll på kalorierna och försöker hålla sig omkring 800 om dagen kanske. 

Har alltid varit i ok form även om jag inte har insett det själv. Nu efter att jag fått barn i April ligger jag på 77 kg! 20 kg mer än vad jag brukar väga. Är bara 154 cm lång. Jag mår helt otroligt dåligt och undviker till och med vissa sociala sammanhang för att slippa visa mig för folk jag inte har träffat på länge. Mår helt otroligt dåligt över min kropp och detta går verkligen ut över min sexlust också. Vikten står i princip stilla nu och jag skulle gärna vilja gå ned ett par kg väldigt fort för att känna mig mer taggad.  

• Anonym (Dee)
    Jossevk skrev 2014-07-14 21:05:02 följande:
    Du går säkert ner av en lågkaloridiet med mat också, dock är risken att du får i dig för lite ämnen som din kropp behöver för att fortsätta. Sen tror jag inte heller man kommer in i ketos med vanlig kost , och ketosen gör det mycket lättare att klara av att dricka/äta lite kalorier. Du lär säkert gå ner i vikt. Men inte säkert som sagt du får i dig allt du behöver. Är dock inte jätte påläst av hur fort man går ner i vikt och hur det blir med låg kalori kost med mat. Tycker du pulver är äckligt eller? :)
    Hmm mja tycker bara att det känns onaturligt att endast äta pulver.. :) Men kanske är det som du säger... Jag kanske skulle ge det ett försök iaf. Jag tror dock inte att det kan vara hälsosamt att hålla på med det för länge. Men jag behöver verkligen en avspark av något slag.. Vill iaf komma under 70 ganska snabbt. Är van att väga 55 så jag känner mig inte som mig själv i min kropp, vägde 76.1 imorse, vantrivs rent ut sagt. INGET i min garderob passar längre och inte vill jag lägga tusentals kronor på att köpa en massa nya kläder som jag ändå känner mig ful i.. :o 

Jag får nog ta o google på risker med vlcd... läste inlägget på förstasidan om sabbad ämnesomsättning och det låter ju inget vidare. Men något måååste jag ju göra för att få resultat fort så.. :) Men inte till vilket pris som helst. 
    Jossevk skrev 2014-07-14 20:33:29 följande:

Jag lär få pulvra ett tag med 25kgs övervikt, men det är bara att kämpa, man vet ju hur mycket man får för det. :) var längesen jag var nere på 60kg. Har helt glömt bort hur det känns att ha jeans, var nog 4-5år sen jag använde de. Så ska bli väldigt trevligt att få på sig det plagg alla går omkring med igen hehe ;)

Ja jeans är för mig ett minne blott. Leggings eller träningsbyxor och slappa linnen osv. är det som gäller för tillfället. För mig sätter det sig främst på brösten, benen, höfterna och rumpan så vill verkligen inte gå i tighta jeans om jag inte känner mig nöjd med baken.. :P 
  • Anonym (Dee)
    Anonym (..) skrev 2014-07-15 14:38:28 följande:

Jag förstår inte varför ni inte har jeans? Leggings är ju tajtare än jeans..? (Själv väger jag 115 kilo och har VÄRLDENS största bak )

Idag börjar jag om med pulver. Jag har som sagt inga svårigheter med hunger när jag håller på alls, men jag tycker det är såå svårt psykiskt och socialt. Det är verkligen som du skrev Josse, man inser hur mycket i livet som kretsar kring mat. Kanskee särskilt mycket för mig med ätstörning då...

Har längre tunikor/linnen osv över leggings som döljer baken.. :) Men går ärligt talat oftast i träningsbyxorna nu när jag ändå är hemma med lillen hela tiden. 
  • Anonym (Dee)
    Jossevk skrev 2014-07-15 21:10:26 följande:
    SKOJA BARA. Hällde ut det direkt, för det var inte ens gott haha. Blev dock en potatis, keso och kräftstjärtar nu mot kvällen. Känner mig oerhört dålig. Hade ju kommit in i det och så förstör jag det. Skit också. :/ imorgon då jävlar alltså. Ska gå upp tidigt imorgon och springa i trappor. Känner mig värdelös så nu måste jag göra av med lite fett, nu har jag sagt det till er så nu måste jag gå upp imorgon!
    Det gör ju inte så mycket.. :) Vissa kombinerar ju pulvret med mat verkar det som. Det du åt var ju inga större mängder kalorier låter det som. Kämpa på! :)
  • Anonym (Dee)
    Jossevk skrev 2014-07-18 18:31:47 följande:
    Har ju helg hela tiden just nu liksom i och med ledighet, så tycker det är väldigt tråkigt hela tiden. Livet utan mat är ju väldigt tråkigt, mat har ju typ vart min höjdpunkt. Särskilt när man har tråkigt, då tar man lätt lite mat och har något och göra. Därför har jag just nu under kur väldigt tråkigt, speciellt eftersom jag inte gör så mycket på ledigheten. Tar det lugnt liksom. Så är ju ganska uttråkad till och från och då blir det extra jobbigt. Bästa sättet egentligen att lyckas med sån här tid är ju att bo själv och bara behöva ha pulver i skafferiet liksom och sen ha massa och göra. :) men inget är ju just nu. Hehe men det är bara att kämpa på. Har också 20kg. Så lär ju som sagt ta ett tag. :)

Ja du har så rätt det är riktigt tråkigt att inte kunna äta någon mat. Jag är hemma ensam med en liten bebis, har inte många att umgås med där jag bor och förutom mina dagliga promenader är jag mest hemma själv. Bad sambon att bara köpa bröd och pålägg som jag inte gillar/äter, det är svårt att ha oemotståndlig mat tillgängligt om man absolut inte ska äta den.. :P Bäst vore att bo helt själv med ett tomt skafferi! 

För min del så är det iaf två stora middagar de kommande två veckorna som jag måste gå på. Men jag funderar mer och mer på att testa pulver i 3-4 veckor. Var kan man få tag på pulver i butik? Vill gärna testa några smaker innan jag köper på mig ett lass från nätet. Ogillade allevo choklad iaf. 

Jag har också 20 kg att gå ned, till att börja med. Då väger jag 56. Sedan ska jag nog ned en 4 kg till iaf, får se hur jag känner när jag har nått 56 kg.. :P Lär ju ta sin tid.  

Svar på tråden VLCD DIET