Inlägg från: kullan87 |Visa alla inlägg
  • kullan87

VLCD DIET

Hejsan, blev precis medlem här på sidan för jag ville se om de fanns någon tråd angående VLCD. Håller själv på med Cambridge (ren kur). I morgon börjar min andra vecka och hittills har jag gått ner 4,5 kg. :) träffade en konsult idag som jag ska träffa regelbundet nu för lite peppning, men roligt att läsa om hur ni oxå kämpar på :)

" det är i motvind som en drake stiger" :)

• kullan87

Ja peppning är a och o, manänner sig ganska ensam om kampen med hjärnapökena så här på kvällarna hehe. Själv har jag druckit för mkt vatten idag och känner mig lite hängig. Tydligen ska man inte dricka mer än 4 l/dg när man går på ren kur för att levern inte klarar av det och man kan bli dålig då. Något ni hört?? Aha slanka är ngt jag inte hört talas om faktiskt, något nytt lr har de funnits ett tag? Men som du säger gäller de att hitta sin smak :)

• kullan87

Härligt å läsa hur ni kämpar på :) själv ska jag jobba för första gången nu med bara shake, (började sista v på semestern) men hoppas de kommer gå bra vilket jag tror/inbillar mig :D de positiva är IAF att man har jobb där man är aktiv :)

Ha en kanon kväll alla kämpar ;)

• kullan87

Som min rådgivare säger "bara för att man kraschat en kaffe kopp behöver man inte krascha hela servisen" stämmer ganska bra tycker jag. Bara att ta nya tag och kämpa på :)

Heja heja :)

• kullan87

Å hej och hå vad motivationen och viljan prövas just nu i huvudet för mig då vågen står still :/ men rätt som det är så släpper det nog och sen blev jag nog lite bortskämd första veckan då man alltid går mer mkt :) som en skrev i ett inlägg så finns de inget annat än att gå ner i vikt om man håller sig till planen :) får försöka tänka långsiktigt :D

Kämpa på alla fighters :D

• kullan87

Hejsan :) här går det sakta men säkert :) lika bra så kanske, har dessutom slutat att ha så höga krav på mig själv och låter de oxå ta den tid de tar, men ska gå ner 20 kg så får ha tålamod :) jag vet ju att det är fysiskt omöjligt att INTE gå ner om man håller sig till planen :D

Men fredag idag och för mig personligen är det en extra tung dag psykiskt då jag är van att "fira" helgen med lite extra gott :) hur känner ni inför helgerna??:)

• kullan87

Tyvär har jag ju ledigt varannan helg och då brukar jag lyxa till det lite extra :) men är väl just det beteendet som ska bort :) lite extra tufft nu när dottern gottar i dig lördags godis och en annan vatten men tur jag vet hur godis smakar brukar jag tänka :) tur jag har killen på besök som avlastar med lite matlagning osv :p

men snart dax för "roliga" veckan och vad är inte bättre medicin en choklad då :) har bestämt att inte väga mig då iaf då jag oftast brukar gå upp lite grann :)

kämpa på alla fighters ;)

• kullan87

Haha ja precis ;) min last just nu är light läsk, tar ett halvt glas på kvällarna och njuter av varje klunk :p

Som tur är så smakar Cambridge kakao som marabou mjökkchoklad :p

• kullan87

Vet hur du känner, brukar bli värre till kvällen men bara tänka positivt och härda ut. Tredje dagen var hemsk för mig, orkade inte göra något alls, mådde illa och var orkeslös, men sen har de gått som en dans :D så gäller att härda ut de första dagarna :)

• kullan87

Förstår om du tröttnar på en och samma, lika bra och vänta då kanske :) så du kan gå in för det till 100% :)

Svar på tråden VLCD DIET