Inlägg från: kullan87 |Visa alla inlägg
  • kullan87

VLCD DIET

Härligt att läsa hur duktiga och vilken disciplin ni har :) jag går in på min femte vecka nu och går i snitt ner två kg per vecka.. Men de har varit en utmanande vecka men man kan bara man vill :)

Kämpa på där ute och håll tummarna för rejäla regnskurar vid branden :)

• kullan87

Enligt min konsulent så "lurar" man hjärnan om man tuggar på ngt, har fått sockerfria pastiller av henne och det var då hon sa att jah skulle suga på den och inte tugga för att trigga igång hjärnan :)

När jag är på ngt speciellt som kalas lr grillkväll unnar jag mig en light läsk och njuter av den mer än någonsin. Men tufft är det såklart iaf och jag brukar känna lite irritation men försöker tänka på att det är så här just nu i livet och de blir bättre :)

• kullan87

Vad härligt!! Skönt att ha den där tagga känslan :D bara köra på viljan nu! Bra jobbat :)

• kullan87

I början vägde jag mig flera gånger per dag och det gjorde det tufft att hålla motivationen uppe om jag inte hade gått ner osv. De säger att man ska väga sig en gng i veckan men jag väger mig alltid en viss tid på kvällarna och de känns mkt bättre :)

Vad kul att du klarade av grill kvällen då har du klarat en utmaning :)

• kullan87

Jag vet att många gärna väger sig på morgonen för det är ju alltid lite bättre siffror på vågen då :)men jag blir mer peppad när jag väger mig på kvällen på ngt vis, är individuellt det där oxå hur man känner:)

Helgerna för mig är extra tuffa för det är ju då man vill ha lite extra gott och unna sig lite onyttigheter :) men livet är ju inte över bara för att man får unna sig en light läsk några helger :D

• kullan87

Förstår din känsla. Själv kämpar jag mår enormt sug nu ikväll när jag är barnledig och vet att jag KAN åka till affären och köpa ngt gott.. Jobbig kväll men bara kämpa på och ta nya tag :)

• kullan87

För mig går det som vanligt, standard -2 kg i veckan :) jag önskar iof jag gick ner lika mkt som de första veckorna men funkar ju inte riktigt så :p idag ska jag träffa min konsult och väga mig där, ska bli spännande och skönt med lite peppning :)

• kullan87

Ska dock tillägga att jah fuskade en dag förra veckan då jag fick "återfall" på sockret.. Jag verkligen längtade att få komma hem efter affären och njuta av chokladen, men så blev det inte. Efter en tugga slängde jag den för de var allt annat än gott:) förstod verkligen hur sockerberoende jag varit och att det är mkt godare i hjärnan än verkligheten :)

• kullan87

Jag kör Cambridge ren kur :) inne på min femte vecka nu på ren kur, känns bra förutom att man är lite trög i magen trots te som ska hjälpa :)

• kullan87

vad duktiga ni är allihopa :) roligt att läsa om eran kämpaglöd :) själv trillade jag dit häromdagen när jag bakade åt dotterns kalas :/ men de nybakta bullarna gick inte att motstå tyvär.. men bara ta nya tag fast jag känner mig besviken på mig själv :)

• kullan87

har ca 15 kg kvar jag oxå att gå ner, inne i en tuff period just nu dock men bara bita ihop :)

Svar på tråden VLCD DIET