Inlägg från: Jossevk |Visa alla inlägg
  • Jossevk

VLCD DIET

JuniSol78 skrev 2014-07-24 17:45:18 följande:

Alltid lite lättare att få pepp och tips fr fler som kör vlcd

Min startvikt var 65,3 kg och målvikten(önskevikten)är 55-56 ca...det är då jag mår som bäst.Hoppas att jag fixar det den här gången...har börjat några gånger under året men det har bara gått åt skogen.Fördelen nu är att matlusten försvinner nu när det är så varmt

Det fixar du lätt :)

Jag har lyckats hålla mig från allt förutom tre shakes idag, så en bra första dag! :)
  • Jossevk

Gissa vad bra man känner sig när man nästan är påväg att ta en bit matpaj men stoppar sig själv och går därifrån med en kall shake istället. Skönt att börja få kontroll!

• Jossevk

Får lite ångest dock, jag tränar ju ingenting, men förstår inte hur jag någonsin ska kunna träna i denna värme? Hur gör ni? Funderar dock på att börja gå ut och gå tidigt på morgonen, då det inte är lika varmt, men hur gör ni nu med värmen? Haha kanske är lat men känns som en omöjlighet att lyckas ta sig ut i denna värme. Gymkort är inte aktuellt just nu, utan skaffar jag sen när jag blivit lite mer bekväm med mig själv. Så det är liksom ut och gå och jogga för min del, och man lär ju få värmeslag då, får väl satsa på att gå upp kl 06:00 och gå ut och gå hehe ^^

• Jossevk

Undra hur lång tid det kommer ta att komma till 60kg på renkur, är väl ungefär 25-20kg som ska bort liksom, undrar verkligen hur lång tid det kommer ta ;o får väl ta den tid det tar dock, inga problem nu när det smakar gott. :) men hoppas ändå det går rätt fort hehe. Får väl se hur många veckor det blir :)

• Jossevk

Är nere på 81kg igen, skönt! Efter första dagen, är ju dock bara vatten, men skönt att va nere på 81 igen. Började ju gå upp förut när jag fuskade. Nu längtar jag till varje shake för att dem är så goda. Så just nu känns allt super verkligen! Dock är det de där med motionen, får nog vänta tills det blir mindre hott ute ;) 30grader är inte skönt att träna i alltså, tur btw att jag hittade slanka, jordgubb & vaniljen är ju sjukt goda! :)

• Jossevk
    Illusion skrev 2014-07-25 13:21:13 följande:

Jag tränar i värmeböljan, ca 40-60 min per dag. Solar och simmar mycket också. Snart blir det badminton också. Jag är inte bara ute efter en smal kropp utan även en fit sådan. Men det tar ung 6 månader, lagom till julens svullnader. ;)

Sjukt duktig är du! :)

Får ta motionen som det kommer, kommer nog dock vänta lite som sagt. Synd man inte har pool hemma man kan träna i och simma. Då slipper man dö av värme och samtidigt få motion, men har för mig att det skulle bli kallare senare i veckan, och då lär det förhoppningsvis bli promenader och joggning. Kämpa på! :) hur mycket har du gått ner nu?
  • Jossevk

Har så jäkla svårt att få ner vatten, ska dricka 3L per dag, får ner typ 1Liter. Liksom jag är inte törstig, så jobbigt! Sen detta ständiga kissande är ju heller inte kul haha, får gå på toa var tionde sekund. Måste lära mig dricka vatten like crazy!

• Jossevk
    JuniSol78 skrev 2014-07-25 19:07:27 följande:

Känner mig så nöjd nu...lyckades stå emot hamburgare och pommes när jag fixade till kidsen.Men det luktade såå gott Skyndade mig att slänga resterna och in i kylen med det som skulle sparas.Sitter nu med en allevo purjo/potatissoppa och är glad Lite lite snurrig i huvudet så får försöka dricka mer innan sovdags.

Man blir så glad när man lyckas stå emot! Ännu en dag utan mat, 2 dagen och det går super! :) har druckit rätt mycket vatten idag, så det känns också bra, mår dock illa av såhär mycket vatten, undra om de är ovanligt. Kul att det går bra för dig. Har gått ner 4kg (dock vatten) på en dag så haha känns ju ändå ganska bra även fast det är vatten, märker dock på höfterna och magen att jag minskat, så det är super kul! :)
  • Jossevk
    JuniSol78 skrev 2014-07-26 11:32:05 följande:

Ja man blir jätteglad för varje kilo..även om det är vätska i början Magen är iaf mindre,hoppas det minskar på fler ställen bara jag orkar börja röra mer på mig.

Klarade även resten av kvällen igår utan att smaka chips av kidsen,tog ett glas pepsi max så var suget borta.Går faktiskt lättare för var dag nu...Måste fylla på med shaker snart har bara varma soppor kvar.Nån smak ni kan tipsa om?

Det blir lättare, är du i ketos? :) Jag går och borstar tänderna när jag känner sug, hjälper faktiskt, eller dricker massa vatten, men har inte känt något överdrivt sug, har cola zero hemma men i och med att jag inte gillar light & zero produkter, så är det lätt att hålla sig borta från allt då.

Jag dricker som sagt slanka, finns att köpa i slanka butiker men även på nätet. Deras jordgubb och vanilj milkshake har jag hemma och varvar mellan, sjukt goda är dem. Älskar att man slipper metal smaken som nästan alla andra vlcd har. Sen är det ganska skönt att bara behöva ta tre påsar per dag, trodde det skulle bli svårt att hålla sig mätt, men man blir faktiskt mätt på tre :) brukar även köra ner mitt pulver och vatten i mixern med massa is, blir lite som slush, väldigt uppfriskande i värmen. Så slanka vanilj och jordgubb tipsar jag verklig om, finns ju dock inte i vanliga butiker, men man kan beställa på nätet och det finns massa personer som säljer slankas produkter på webben, om man inte har en slanka butik i närheten osv. :)
  • Jossevk

Idag har vart en jobbig dag med massa tänk på vad man inte gillar med sig själv. Har skrivit upp allt jag vill fixa med mig själv när jag gått ner till min vikt jag vill ha, är väl både bra och dåligt att göra det, men på så sätt behöver jag inte tänka på det, för då vet jag att det är ner skrivit så jag inte glömmer det. Men iallafall, att det vart en deppig dag med massa tänkande på dåliga saker med sig själv, så har jag hållt mig till shakes, så det känns bra! :) tredje dagen med bara shakes nu, är verkligen igång nu. :) vägde 80,3 imorse så det går neråt, super! Hoppas det går super för er med.

Svar på tråden VLCD DIET