Hjälp! Mail borta - vad göra?
Vad använder du för eposttjänst?
Vad använder du för eposttjänst?
Mail försvinner inte på grund av ålder eller att du har för stort konto.
Ditt konto på outlook.com växer hela tiden och alla mail får plats. Dock får ditt konto inte växa för snabbt.
För att göra plats (om det nu skulle växa för snabbt) så se till att arkivera dina mail. Markera de mail du vill arkivera, högerklicka och välj arkivera. Då kan du antingen skapa en ny folder eller låta en av dina befintliga foldrar vara arkiv. Min arkivfolder heter "All mail". Där ligger just alla mina mail. Inboxen är så gott som alltid tom. Jag radera aldrig mail utan arkiverar allt.
Eftersom du inte rensar din inbox så kan du lika gärna arkivera allt och sen använda arkiv-foldern för att hitta dina mail.
Att du inte hittar det mail du söker efter tror jag beror på att du söker på fel sak. Testa att söka på något annat eller på en del av mailadressen.
Jag förutsätter att du använder webbtjänsten på outlook.com
Jag förutsätter att du använder webbtjänsten på outlook.com
Svaren:
Nej
Nej
Nej
Enligt mina tester så går det bara att ha ett arkiv. Även om jag skapar en undermapp i till min arkivmapp så anser åtminstone inte gränssnittet att den undermappen är arkiverad.
Det du kan göra är att hämta ut mailen med IMAP eller POP till något annat program som klarar av det du önskar göra.
http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/outlook/send-receive-from-app
Jag tycker inte att du behöver bry dig särskilt mycket om arkiverafunktionen så länge du inte har många mail med stora bilagor. Några tusen mail är inte många mail. Jag har själv över 40000 mail sparade utan några storleksproblem.
Det är nog så att gruppering bara fungerar i inkorgen. Jag kör Gmail primärt och förundras över att folk fortfarande sitter kvar i Hotmail/Outlook. Outlook är väldigt begränsat i jämförelse.
Ytterligare en fråga om mail.
Jag skulle behöva färgmarkera text innan utskrift, men den funktionen finns inte i outlook/hotmail (fanns den inte förut?), finns det andra sätt eller andra mail där funktionen finns?
Jag har tillgång även till ett gmail-konto och ett outlookoffice-konto.
I den digitala världen finns inga original längre. Allt är en kopia på något sätt. Ett mailprogram hanterar bara en kopia.
Att du kopierar över texten till Word syns inte ens om du gör det på rätt sätt.
I ditt fall så hade jag nog istället bara skrivit ut mailen från outlook och sedan använt en överstrykningspenna för att markera texten. Då syns det tydligt att det är du som gjort markeringarna på en utskrift direkt från outlook.
Att använda mail som bevisning tycker jag är lite tveksamt eftersom det är så lätt att fabricera det själv, men om man kan visa mailet i outlook med mail headers så ökar ju trovärdigheten.