Inlägg från: Anonym (Tråkigt!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tråkigt!)

Fruktansvärd förbannart arg

Vet du vad? Jag är autistisk ( autism i barndomen diagnostiserad ) Jag har två barn i samma ålder som dina. Mitt liv är svårt, absolut, men när man lider av en svår funktionsnedsättning måste man kämpa lite själv också. Jag tar hand om mina barn. Soc hjälper mig då jag ibland inte förstår papper från skolan och deras läxor. Jag gör mitt absolut yttersta varje dag. Jag skriker inte och svär utan försöker att acceptera min situation. Socialen placerar inte dina barn för att du har autism, utan för att du inte kan tillgodose dina barns behov.

• Anonym (Tråkigt!)

Ett kriterie för att få diagnosen aspergers är att du har minst normal begåvning. Du kan således inte både ha aspergers och vara utveklingstörd. Menar du att folk behandlar dig som utveklingstörd för att du har autism?

• Anonym (Tråkigt!)
    Anonym (rätt ska vara rätt) skrev 2014-07-06 13:16:19 följande:

Fel du kan vara högpresterande med bokstavs kombinatipn men även funktionshindrad . De flesta funktionshindrade har även flera av dignoserna.

Nu har du nog fått saker och ting om bakfoten. Asperger är en funktionsnedsättning och en diagnos inom autismspektrum. Utvecklingstörning är också en funktionsnedsättning. Varför du blandar in ADHD, ADD mm vet jag inte. En person med Asperger är ALDRIG utvecklingstörd men har en funktionsnedsättning. Det är två skilda begrepp. Rätt ska vara rätt vet du ;)
Svar på tråden Fruktansvärd förbannart arg