Fruktansvärd förbannart arg
Ett kriterie för att få diagnosen aspergers är att du har minst normal begåvning. Du kan således inte både ha aspergers och vara utveklingstörd. Menar du att folk behandlar dig som utveklingstörd för att du har autism?
Ett kriterie för att få diagnosen aspergers är att du har minst normal begåvning. Du kan således inte både ha aspergers och vara utveklingstörd. Menar du att folk behandlar dig som utveklingstörd för att du har autism?
Nu har du nog fått saker och ting om bakfoten. Asperger är en funktionsnedsättning och en diagnos inom autismspektrum. Utvecklingstörning är också en funktionsnedsättning. Varför du blandar in ADHD, ADD mm vet jag inte. En person med Asperger är ALDRIG utvecklingstörd men har en funktionsnedsättning. Det är två skilda begrepp. Rätt ska vara rätt vet du ;)
Ja, har läkaren satt en aspergerdiagnos på ditt barn med utvecklingsstörning, så har han fel.
Han är alltså inte normalbegåvad?
Nej jag har inte missuppfattat . Och vi får inte säga utveklingsstörda . Inte heller mogolider eller något annat .alla har Funktionshinder . I min sons diagnos står det lätt utvecklingsstörd med Asperger med drag av autistisk . Kvittar för mig vad han har nu . Han är nöjd bara han får orning på allt och sina gammla slott.