• isabellab

RUL magsäck

Hej,

Vi var på RUL idag och allt såg jättebra ut, förutom att vi fick komma tillbaka tre gånger för att hon kunde inte se att den drack vatten, alltså att magsäcken inte ökade storlek. Så nu måste vi tillbaka på måndag för att se igen.
    Jag är så himla orolig nu! Någon som varit med om samma? Vad jag förstod så kan det vara ett tecken på att den inte har matstrupe? Är verkligen ledsen nu. :(

• Svar på tråden RUL magsäck
  • Ida Elise

Hej!

Jag har inte varit med om samma, men liknande. När vi var på RUL i mars såg man att något såg konstigt ut vid diafragman. Det visade sig vara en missbildning på lungan. Vi får gå på ganska täta ultraljud hela graviditeten och nu börjar det faktiskt se lite bättre ut.

Det har ju inget med det här felet på eran bebis att göra... men jag känner så igen mig i känslan. Maktlösheten, rädslan, besvikelsen och ensamheten. Lider med dig och hoppas att ni får ordentliga svar snabbt på måndag. Håller alla tummar och tår för att det går bra! Kämpa dig igenom helgen nu, försök sova och göra roliga saker som kan få dig att tänka på annat en stund.

Kram

• isabellab

Tack snälla för ditt fina svar!

Du beskriver verkligen känsloregistret bra...

Det är så svårt att lyfta blicken och se det i ett större perspektiv!

Tack igen, och lycka till till er också. Skönt att börjar se bättre ut.

Kram!

Ida Elise skrev 2014-07-04 22:45:14 följande:

Hej!

Jag har inte varit med om samma, men liknande. När vi var på RUL i mars såg man att något såg konstigt ut vid diafragman. Det visade sig vara en missbildning på lungan. Vi får gå på ganska täta ultraljud hela graviditeten och nu börjar det faktiskt se lite bättre ut.

Det har ju inget med det här felet på eran bebis att göra... men jag känner så igen mig i känslan. Maktlösheten, rädslan, besvikelsen och ensamheten. Lider med dig och hoppas att ni får ordentliga svar snabbt på måndag. Håller alla tummar och tår för att det går bra! Kämpa dig igenom helgen nu, försök sova och göra roliga saker som kan få dig att tänka på annat en stund.

Kram

• lmyranl

Jag har en kompis som har en son som föddes med avbruten matstrupe. Han opererades när han var nyfödd och är som vilken vanlig 3- åring som helst! Kommer ihåg att hon berättade att man inte såg någon magsäck vid rul. Lycka till, hoppas att ni får lugnande besked på nästa ul! uppdatera gärna! Kram

• isabellab

Åh vad skönt att höra! TACK!!

lmyranl skrev 2014-07-04 23:03:04 följande:

Jag har en kompis som har en son som föddes med avbruten matstrupe. Han opererades när han var nyfödd och är som vilken vanlig 3- åring som helst! Kommer ihåg att hon berättade att man inte såg någon magsäck vid rul. Lycka till, hoppas att ni får lugnande besked på nästa ul! uppdatera gärna! Kram

• isabellab

Den var fortfarande lite liten men de tog in en andra läkare som nöjde sig med att se att magsäcken var där. Känns jätteskönt!!

Känns också skönt att veta att detta varit lite struligt så då kan man be dem hålla lite koll på det framöver också.

• Ida Elise

Åh vad bra! Kommer ni få gå på extra kontroller nu eller såg det så pass bra ut att ni får hålla lite koll i framtiden när bebisen är ute?

• isabellab

Jag tror inte vi behöver koll det mer, känns så himla skönt!

OM det är nått problem så måste bebisen opereras direkt efter förlossningen.

• Ida Elise

Vilken lättnad!! Hoppas att allt går bra nu i fortsättningen och att det inte behövs någon operation!

• Honungsblomman

Hej.

Hur går det för er?

• katastrofplantagen

På vår senaste såg de ingen magsäck på rul. Fick gå ut och vänta i 20 min för hen skulle hinna svälja ner nåt. När vi kom in igen så syntes den.

• fyrabarnsmor4

Skönt det gick bra för er.

Minns när vi väntade vår första barn. Så såg man att barnet i magen hade förstorad njurbäckenet. Så jag fick återkomma var 4e vecka fram tills veckan innan förlossningen. Allting såg bra ut på sista kontroll, kroppen hade vuxit ikapp njurbäckenet. Idag är hon 8 år. Allting på henne är helt normal!

Svar på tråden RUL magsäck