• Mia70Mia

Funktionshinder = Handikapp

Vad tycker ni om dom som har funktionshinder? Autism, Asberger, Utvecklingstörning, rullstolsförbunda m.m.?

• Svar på tråden Funktionshinder = Handikapp
  • Sweet Sofia
    Mia70Mia skrev 2014-07-04 22:51:42 följande:

Gör det! Det är ju frivillig att var på denna tråd. Varför skriv du i denna tråd då? Har ett bra liv!

Göra vad?
  • Mia70Mia
    Aspie skrev 2014-07-04 22:55:32 följande:
    Vadå för något? Har du lust att dela med dig?
    Autism, Asberger, utvecklingstörning. Hur fan kul är detta då!? ni tycker väl att det är skit roligt eller. Att ni är normal och klara allting själva eller. Att ni föddes friska. Vad glada för detta. Någon gång framöver i livet såkanske ni råka ut för en olycka. Det är bäst att man akta sig. Så förr eller senar så kommer det drabba er också. trafikolycka m.m.
  • Sweet Sofia
    Mia70Mia skrev 2014-07-04 23:02:45 följande:

Autism, Asberger, utvecklingstörning. Hur fan kul är detta då!? ni tycker väl att det är skit roligt eller. Att ni är normal och klara allting själva eller. Att ni föddes friska. Vad glada för detta. Någon gång framöver i livet såkanske ni råka ut för en olycka. Det är bäst att man akta sig. Så förr eller senar så kommer det drabba er också. trafikolycka m.m.

Det är inget fel eller onormalt att ha ett funktionshinder, tvärt om. Det är rätt vanligtm
  • Mia70Mia

Jag är en kvinna, mamma, fru till två barn som är födda 00 och 02. Pojken är 14 år och flickan är 12 år.  Jag är 43 år. Vi bor på landet i ett stort hus med våra djur. Vi bor i Kronobergs län som ligger i Småland. Vi söker seriösa, ärliga vänner, utåtrikta människor i vår ålder att kunna umgås med att hittar på olika saker med. Hoppas på svar! Man kan säga att våra barn är utfluga nu. Både gott och ont. Kan man säga att det är. Dom bor i en stödfamilj som man tycker mycker om. Jag har Autism, Asberger, utvecklingstörning m.m. Bra att man kan utnyttja Socialen på pengar m.m. Nu är jag och min man fira från allihopp och vi kan göra precis vad vi vill nu med våra egna liv. Bra va! Det är ju bra att Socialen kan tar hand om våra barn när man inte har någa vänner alls. Som inte vill har med oss att göra. Det är ju bra med skattepengar. Ni får ju ändå betala med skattepengar till Socialen. När man är kontaktlös. Vi ska utnyttja socialen till max.

• Aspie
    Mia70Mia skrev 2014-07-04 23:02:45 följande:
    Det är ingen som har påstått att detta är roligt.

Jag skrev ju tidigare att jag själv har Aspergers syndrom, så jag är inte sådär hundra normal  i skallen. Jag klarar inte heller allting själv. Inte heller min pojkvän, som har Aspergers syndrom och ADHD. Vi får hjälp och stöd genom olika insatser, men livet är inte sämre för oss ändå. Det finns ju stöd för oss som hjälper oss att hantera vardagen lättare.

Har du inget stöd som fungerar för dig?
  • Mia70Mia
    Sweet Sofia skrev 2014-07-04 23:07:19 följande:
    Det är inget fel eller onormalt att ha ett funktionshinder, tvärt om. Det är rätt vanligtm
    Det vetekatten. Det vete fasen.
  • Mia70Mia
    Aspie skrev 2014-07-04 23:10:04 följande:
    Det är ingen som har påstått att detta är roligt.

Jag skrev ju tidigare att jag själv har Aspergers syndrom, så jag är inte sådär hundra normal  i skallen. Jag klarar inte heller allting själv. Inte heller min pojkvän, som har Aspergers syndrom och ADHD. Vi får hjälp och stöd genom olika insatser, men livet är inte sämre för oss ändå. Det finns ju stöd för oss som hjälper oss att hantera vardagen lättare.

Har du inget stöd som fungerar för dig?

Har kämpat i 43 år med mitt liv. Jag har medfödda funktionshinder. Jag är ej normal i skalle. Kan ej rå för det. Har kämpat med många problem i mitt dagliga liv m.m. Varför finns jag till för. Hade jag veta detta så ville jag inte finnas med till i värden. Önska att jag inte funnis till. Varför födde dom mig för. Bättre resure för BB och förlossningstatisk m.m. Är trött på att kämpa. Jag är utmatta.
  • Aspie
    Mia70Mia skrev 2014-07-04 23:18:51 följande:
    Har kämpat i 43 år med mitt liv. Jag har medfödda funktionshinder. Jag är ej normal i skalle. Kan ej rå för det. Har kämpat med många problem i mitt dagliga liv m.m. Varför finns jag till för. Hade jag veta detta så ville jag inte finnas med till i värden. Önska att jag inte funnis till. Varför födde dom mig för. Bättre resure för BB och förlossningstatisk m.m. Är trött på att kämpa. Jag är utmatta.
    Läste nu att dina barn bor i stödfamilj. Men får inte du något stöd? Vet du vad habiliteringen är och har du varit i kontakt med dem? Eller psykiatrin?
  • Mia70Mia
    Aspie skrev 2014-07-04 23:23:18 följande:
    Läste nu att dina barn bor i stödfamilj. Men får inte du något stöd? Vet du vad habiliteringen är och har du varit i kontakt med dem? Eller psykiatrin?
    Har kontakt med psykistrin, vuxenhab, LSS, TP, BST.
Svar på tråden Funktionshinder = Handikapp