• anne h

Högskolestudier -hur många timmar per vecka?

Jag sitter och kollar på högskolestudier, kurser som går på halvfart, 15 hp resp 7.5 hp, men hur många timmar per vecka motsvarar det? Bra att veta före jag söker nåt..

/anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • Svar på tråden Högskolestudier -hur många timmar per vecka?
  • Helle 85

Beror väl på hur länge kursen håller på. En 7,5 poängs kurs på 5 veckor tar 40 timmar i veckan så en 7,5 poängskurs på 10 veckor borde ju vara 20 timmar i veckan. Sen vet man inte hur de lägger upp den. Jag skulle prata med kursansvarig. Då får du ett bättre svar :)

• Knarkarskalle

Äsch man behöver inte lägga ner många timmar. Jag pluggar andra terminen på Psykologprogrammet och kan säga att jag suttit fler timmar med en öl i min hhand än en kursbok.

• Studentpappa
    Knarkarskalle skrev 2014-07-16 04:43:32 följande:

Äsch man behöver inte lägga ner många timmar. Jag pluggar andra terminen på Psykologprogrammet och kan säga att jag suttit fler timmar med en öl i min hhand än en kursbok.

Låter som välinvesterade pengar att gå till en psykolog...

Vi läste ofta två st 7,5 poängs kurser samtidigt och det var för oss oftast föreläsning varje dag 08-16 sen fick du plugga på kväll och helg med inlämningsuppgifter och allt annat som skulle göras. Så det beror på vad du läser, som ingenjör får du nöta skolbänk.
    Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Svar på tråden Högskolestudier -hur många timmar per vecka?