Dead beat daddy!!
Skaffa billigare boende, ni får det precis likabra i ett nytt hem.
Måste man skita i sin gamla familj för man träffar en ny? Eller hur menar du?
Jo jag inser att jag måste hitta ett nytt boende också tyvärr. Jag hankar mig dock fram så länge det bara går. Jag är rädd att jag inte får ut så mycket för huset då det är flera saker som behöver renoveras egentligen för att det ska bli försäljningsdugligt. I bästa fall går jag plus minus noll när lånen är betalda. Har bara stått i bostadskö i 2 år sen vi skildes. Har inga pengar till insats för en bostadsrätt. Då min ekonomi är högst ansträngd beviljar banken inget mer lån.
Jag förstår hur du menar, och iden är bra. När vi skiljdes tänkte jag dock inte på dessa saker och huset var värt lite mer än vad det är i dag.
Pappan vet om detta. Ändå vill han inte hjälpa till mer tyvärr, och det tynger mitt hjärta..
Det är ju HANS bar också.
Jag märker att det har kommit många konstiga svar från människor som inte tänker och funderar ens i närheten av de banor jag gör. Men det måste ju finnas några vettiga och kloka här som FÖRSTÅR mig och har samma problem som jag?? Som alltid levt ett visst liv och har en viss levnadsstandard. Bara för att "Bettan" tvingas bo i en etta med sina ungar i nån hemsk förort behöver inte jag göra det! Och jag kommer aldrig att göra det heller. Så jämställ mig inte tack med nån sunkig förortsmamma med antagliga alkoholproblem... Jag behöver tips på hur jag får pappan att FÖRSTÅ!! Om det nu finns några kloka människor på denna sajten som kan ge mig det?