fällfria hundar???
Hej! Tänkte skaffa mig en hund, några förslag på hundar som inte fäller??
Hej! Tänkte skaffa mig en hund, några förslag på hundar som inte fäller??
Trimraser fäller i regel inte så länge du sköter pälsen som sig bör.
Portugisisk Vattenhund är en trevlig sällskapsras som inte fäller men även en pigg rackare som är med på det mesta. Passar bra om du vill ha en hund som är med på det mesta vardagliga. Dom fäller inte även om man låter pälsen växa, dock så tovar dom sig lätt då pälsen är väldigt fin.
Det finns flertalet nakna raser du kan titta på (ofta nämns bara en) nämligen kinesisk nakenhund, mexikansk nakenhund (finns i tre storlekar, peruansk nakenhund (finns också i tre storlekar) samt American hairless terrier.
Trimraser fäller i regel inte så länge du sköter pälsen som sig bör.
Portugisisk Vattenhund är en trevlig sällskapsras som inte fäller men även en pigg rackare som är med på det mesta. Passar bra om du vill ha en hund som är med på det mesta vardagliga. Dom fäller inte även om man låter pälsen växa, dock så tovar dom sig lätt då pälsen är väldigt fin.
Nä dom fäller inte alls! Min kan fälla lite om hon har tovor och man borstar dom, inte annars.
Dock så blir dom lika smutsiga som alla andra hundar så grus i soffan kommer man dock inte ifrån. Men du kan ha den i soffan en vecka om du vill och det blir fortfarande inge hår.
Citerar mig själv ha ha.
Pratar nu om Portugisen, vet inte om andra trimraser kan fälla ett hårstrå efter en natt i soffan
Jag som har erfarenhet av dvärgschnauzer, softis och lagotto kan ärligt säga att dom inte släpper ett enda hår.
Men, åh! Lagotto - typ den sötaste hundras jag sett! Haha!
Lite OT, men skulle du orka berätta lite mer om denna underbart söta hund? :)
Hur pass mycket motion kräver den?
Har den "specialintressen" så som jakt eller agility eller så?
Nått annat som är unikt för rasen?
Jag har hela tiden tänkt att jag vill ha en borderterrier, fast pga jakten i den så avstår jag nog. Tyvärr! Jag kommer aldrig kunna tillfredsställa de behoven hos borderterriern.