Föräldrarna hemlighåller könet - vad tycker ni?
Föräldrarna i den här artikeln hemlighåller sina 2 barns kön, min fråga är;
Vad tycker ni om detta?
www.dn.se/nyheter/sverige/vi-sager-inte-barnens-kon/
Föräldrarna i den här artikeln hemlighåller sina 2 barns kön, min fråga är;
Vad tycker ni om detta?
www.dn.se/nyheter/sverige/vi-sager-inte-barnens-kon/
Har du letat hårt efter den artikeln eller?
Löjligt.
Vem bryr sig?
Okej, finns det någon här som inte har ett patetiskt liv och därför spenderar sin tid åt att skriva meningslösa kommentarer?
Jag tycker att pappa Linus ska byta namn till något könsneutralt samt gå i klänning nu i sommar.
har läst artikeln och min reaktion på detta blir "fånigt"
just nu är det nog ganska hippt och coolt men jag tror att när könsdiskussionerna lagt sig en aning om något år så är det inte lika kul längre. Så länge folk engagerar sig och protesterar blir det mer ved på elden . Men när folk slutar fråga, slutar ifrågasätta så blir barnen återigen som vilka andra barn som helst och målet med "hen" är liksom förbigånget och passe.
Man kan uppfostra könsneutralt och jämställt och jämlikt utan att det blir fånigt.
Överdrivet. Varför inte säga könet om någon frågar? Vem vinner på det?
Jag tror inte de hjälper barnen genom att inte berätta könet, snarare riktar de mer uppmärksamhet dit genom att hemlighålla det. Det andra i artikeln verkar vettigt och är inte något jag höjer på ögonbrynen åt.
En stabil självkänsla kommer inte av att undvika "samhällets könsnormer", snarare kommer det som en del av att hitta sin egen tillhörighet i samhället, varav kön är en del. Att lära ett barn att aktivt välja att ta till sig en sk könsnorm, eller att förkasta den, allt beroende på vad barnet vill, stärker det. Att undvika dem tror jag tvärtom kan bidra till både utanförskap och förvirring.