• Majsan81

Grr... hur mycket kan ett par jeans väga??

Jag säljer kläder på tradera och ska nu efter att några auktioner tagit slut maila köparen. Dock efter min nyligen flytt så har jag ingen våg tillgänglig och kan altlså inte väga mina jeans som ska skickas för att veta hur mycket portot skja vara.

Någon som sålt jeans och vet på ett ungefär vad portot kan ligga på? Eller kanske någon vänlig själ mitt i natten så här är sugen på att väga ett par jeans och ge mig en vikt så jag kan kolla portot?

Blir så frustrerad på flytt som gör att sakerna bara försvinner *grr*

• Svar på tråden Grr... hur mycket kan ett par jeans väga??
  • Lilja84

jag går alltid upp 1 kg så fort jag sätter på mig ett par riktiga jeans (inga strechtjeans) så jag skulle gissa 1 kg i alla fall

• Celindan

om jag inte minns fel när jag sålde sambons jeans så tror jag frakten gick på 55 kr, att jag uppskattade vikten till max 1 kg....(eller om det var 77 kr i frakt, inräknat skrymmande) har bara halva portotabellen här!

Begär 77 kr och om det visar sig vara mindre erbjuder du skillnaden tillbaka i ett mail när du skickad paketet!

• Malmos

hmmm... färgade ett linne för några dagar sen o när jag läste intruktionerna så står det ju hur mkt salt osv. man ska ha i beroende på vad kläder väger - kommer ihåg att det stod där att jeans väger ungeför 700 gram...

lite hjälp i alla fall

• Tussilagoflickan

Mina jeans väger 687 gram

• Majsan81

Tack så jättemycket snälla ni! Detta var till stor hjälp!

• wozzgirl

Jag sålde ett par jeans för inte så länge sen o de vägde runt 700 gr..

• missteddy

jag sålde ett par jens för en halvår sedan och då fick köparen betala 55 kr i farkt

• trötter22

du kan pakitera o gå till posten o få det vägt det brukar jag altid göra:)

Svar på tråden Grr... hur mycket kan ett par jeans väga??