• tinaaaaaa

hem och villaförsäkring

Jag är medlem i kommunal så har den hemförsäkringen gratis, nu när vi köpt hus
    så behöver vi ju en villa försäkring med. Vi har kollar på folksams stor hem och stor villa.
    sbon har även kollat på mina försäkringar (ölandsförsäkringar)
    Folksam ska ha ca 1000kr mera om året men då är det halverad självrisk.
    jag vet inte så mycket om minaförsäkringar men det verka vara ungefär samma saker
    som ingår.

Någon som har erfarenheter av folksam eller mina försäkringar?

• Svar på tråden hem och villaförsäkring
  • Lovisblomman

Nu jobbar jag på Folksam så jag gillar ju våran villaförsäkringen;)

Det du ska tänka på, om du har hemförsäkringen hos oss och lägger villaförsäkringen på ett annat bolag så kan du åka på dubbla självrisker.

Tex om ni får en vattenskada. Då blir det oftast skador både på lösöret och byggnaden. Får du betala en självrisk till oss för dom skadade sakerna och en till det andra bolaget för skadorna på fastigheten. Det slipper du om du har allt på ett o samma bolag.

• tinaaaaaa
    Lovisblomman skrev 2014-07-08 08:31:09 följande:

Nu jobbar jag på Folksam så jag gillar ju våran villaförsäkringen;)

Det du ska tänka på, om du har hemförsäkringen hos oss och lägger villaförsäkringen på ett annat bolag så kan du åka på dubbla självrisker.

Tex om ni får en vattenskada. Då blir det oftast skador både på lösöret och byggnaden. Får du betala en självrisk till oss för dom skadade sakerna och en till det andra bolaget för skadorna på fastigheten. Det slipper du om du har allt på ett o samma bolag.

Jo men i fall vi väljer mina försäkringar så kommer jag ta bort min hemförsäkring via folksam. Så vi bara har ett försäkringsbolag, 
    Jag gillar med villa försäkringen på folksam, men hittar inte så mycket skillnader på mina försäkringar, eller ja har väl inte läst så mycket om dem. Och det är sambon som pratat med mina försäkringar. 

Vad är det som är så bra med folksams villaförsäkring tycker du?
  • Lovisblomman

Åldersavdraget är bra. Ha man stora så sänks det från 105 000 till 20. Nyvärde på hushållsmaskiner till fyra år, Anticimex, finns ju mkt. Jobbigt att skriva från mobilen:)

Men hemför du har via kommunal går inte ta bort. Iaf vi kan inte göra d. Få höra med kommunal. Den har du ju som en medlemsförmån precis som din olycksfallförsäkring via dom

• tinaaaaaa
    Lovisblomman skrev 2014-07-08 12:08:16 följande:

Åldersavdraget är bra. Ha man stora så sänks det från 105 000 till 20. Nyvärde på hushållsmaskiner till fyra år, Anticimex, finns ju mkt. Jobbigt att skriva från mobilen:)

Men hemför du har via kommunal går inte ta bort. Iaf vi kan inte göra d. Få höra med kommunal. Den har du ju som en medlemsförmån precis som din olycksfallförsäkring via dom

nej men man kan ta bort kommunals försäkring via dem, men betalar endå samma premie. jag vet inte alls hur vi ska göra, börjar bli dags att fixa med det nu då vi snart ha tillträde till huset., 
Svar på tråden hem och villaförsäkring