• Anonym (fundersam)

killar som inte svarar på sms

Varför är så många killar så sega med att svara på sms? Skrev igår till min kille, fick ett svar och skickade då ett nytt där jag undrade om han kunde ses något i veckan. Inget svar, han har inte ringt heller.

Jag blir skitnojig över detta vilket jag vet rent logiskt är dumt. Men det där elaka trollet inom mig tror ju att han hatar mig, vill göra slut och hoppas att jag ska förstå det genom att han struntar i att svara. Jag vet, det är jättefånigt men jag kan inte rå för det. Det är så lätt att som tjej/kvinna måla upp negativa bilder då ens killar gör så där. Killarna förstår nog inte att vi tar det på större allvar än vad det är.

Så jag undrar bara, varför dröjer men så länge med att svara?

• Svar på tråden killar som inte svarar på sms
  • Zoja

Om du tycker att det är så viktigt att han svarar så får du säga det till honom. Så kan han om inte annat svara på varför han ibland svarar segt. Det finns inget universiellt svar på varför vissa svarar segt på sms.

• Anonym (*******)

Fråga honom, vi andra vet ju inte.

• Anonym (förstår)

Skickade ett sms till min sambo kl 12 idag - han har fortfarande inte svarat!!!

• Frontline

Är ju bättre att ringa...

Det är ofta jag inte kan svara på ett sms så fort jag får det utan väntar tills jag har tid men sen så glömmer jag ofta bort det efter ett tag...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • vaselin
    Anonym (förstår) skrev 2014-07-08 18:21:04 följande:

Skickade ett sms till min sambo kl 12 idag - han har fortfarande inte svarat!!!

Det är en viss skillnad att skicka ett SMS till sin sambo och inte få svar. Jag förutsätter att ni träffas så gott som dagligen ändå. Men det är klart, är det något du snabbt behövde få svar på är det givetvis märkligt om han inte svarar upp.

I övrigt så tror jag inte att man ska analysera så mycket varför en del är sega när det gäller att svara på SMS. Men om man som TS frågar om man ska hitta på något i veckan och inte får svar från någon man kallar sin "kille" är det bra skumt.

Okej om det är något löst ligg man träffar ibland men TS pratar om honom som sin kille. Märkligt. Har man den relationen och han inte svarar på om han vill träffas heller inte har hans päron misslyckats med uppfostran. Eller så är han dryg och dum i huvudet och får för sig att hans tid är värd är lite mer än andras och troligen vet han att TS ändå kommer att sitta och vänta på att han vill hitta på något. Eller så anser han inte TS vara hans tjej. Jag vet inte.
  • Themis

Vill du ha svar direkt så ring för helskotta, hur svårt kan det vara?

Jösses liksom, den telefobiska generationen är här...Flört

Om bara de fåglar sjöng som sjunger bäst, hade skogen varit väldigt tyst.
  • Frontline
    Themis skrev 2014-07-08 19:32:38 följande:
    Vill du ha svar direkt så ring för helskotta, hur svårt kan det vara?

Jösses liksom, den telefobiska generationen är här...Flört
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (konstigt)

Min kille svarar alltid på mina mess. Låter mer som om att han inte ser dig som sin tjej och bara som ett kk eller ligg.

• Anonym (Lo)
    Anonym (konstigt) skrev 2014-07-08 19:37:01 följande:

Min kille svarar alltid på mina mess. Låter mer som om att han inte ser dig som sin tjej och bara som ett kk eller ligg.

Håller tyvärr med. Har råkat ut för detta beteende tidigare, men insett att det är detta det har handlat om. Senaste killarna har skickat mig ett överflöd av sms.
  • Anonym (fundersam)
    Anonym (konstigt) skrev 2014-07-08 19:37:01 följande:

Nä vi r ihop.

Dock är det väl så att han inte är nån direkt sms kille, han skickar sällan spontant. Sen är han som han är och kan gå in i en liten bubbla när han håller på med något. Ja jag vet, det är bara att ringa och höra. Känner mig bara så barnslig då jag nojar över de. Han vet inte om att jag nojar så mycket och att min panikångest kan utlösas över det. Vill inte oroa eller lasta honom, då det bara ligger hos mig själv.

Känner mig skitfånig.
Svar på tråden killar som inte svarar på sms