• Anonym (fundersam)

killar som inte svarar på sms

Varför är så många killar så sega med att svara på sms? Skrev igår till min kille, fick ett svar och skickade då ett nytt där jag undrade om han kunde ses något i veckan. Inget svar, han har inte ringt heller.

Jag blir skitnojig över detta vilket jag vet rent logiskt är dumt. Men det där elaka trollet inom mig tror ju att han hatar mig, vill göra slut och hoppas att jag ska förstå det genom att han struntar i att svara. Jag vet, det är jättefånigt men jag kan inte rå för det. Det är så lätt att som tjej/kvinna måla upp negativa bilder då ens killar gör så där. Killarna förstår nog inte att vi tar det på större allvar än vad det är.

Så jag undrar bara, varför dröjer men så länge med att svara?

• Svar på tråden killar som inte svarar på sms
  • Sthlm13
    Anonym (fundersam) skrev 2014-07-09 09:36:35 följande:
    Nä vi r ihop.

Dock är det väl så att han inte är nån direkt sms kille, han skickar sällan spontant. Sen är han som han är och kan gå in i en liten bubbla när han håller på med något. Ja jag vet, det är bara att ringa och höra. Känner mig bara så barnslig då jag nojar över de. Han vet inte om att jag nojar så mycket och att min panikångest kan utlösas över det. Vill inte oroa eller lasta honom, då det bara ligger hos mig själv.

Känner mig skitfånig.
    Om han vet att du får panikångest av sådant är det väl jävligt respektlöst av honom att inte försöka göra vad han kan för att förebygga det?! Tycker han låter svinig ifall ni till och med är ihop. 
  • Anonym (Lo)
    Anonym (fundersam) skrev 2014-07-09 09:36:35 följande:
    Nä vi r ihop.

Dock är det väl så att han inte är nån direkt sms kille, han skickar sällan spontant. Sen är han som han är och kan gå in i en liten bubbla när han håller på med något. Ja jag vet, det är bara att ringa och höra. Känner mig bara så barnslig då jag nojar över de. Han vet inte om att jag nojar så mycket och att min panikångest kan utlösas över det. Vill inte oroa eller lasta honom, då det bara ligger hos mig själv.

Känner mig skitfånig.
    Det spelar väl ingen roll om ni är ihop eller ej när han inte BETER sig så. Förhållandestämpeln är bara en etikett, det är vad han gör som spelar nån roll. Han behandlar dig mer som en KK än en flickvän.
  • Anonym (fundersam)
    Sthlm13 skrev 2014-07-09 11:30:05 följande:
    Om han vet att du får panikångest av sådant är det väl jävligt respektlöst av honom att inte försöka göra vad han kan för att förebygga det?! Tycker han låter svinig ifall ni till och med är ihop. 
    Nej han vet inte att jag får det. Formulerade mig kanske lite konstigt. Han har gjort liknande sak förut gått några dagar utan att höras och då är ju jag lika mycket skyldig eftersom jag inte heller ringt.

Så nej han vet inte att jag kan få panikångest över det. Vill inte lasta honom för mina problem som sagt var. Det är enbart min osäkerhet som säger så också då han är min pojkvän och ska kunna säga sådan saker till varandra. Så ja egentligen ligger ju problemet hos mig själv.
  • Edina

Om min man skulle få ångest och tro att jag ville göra slut och hatade honom för att jag inte svarat på ett sms så skulle jag bli rätt så avtänd och känna mig kvävd faktiskt.

Gör inte så stor sak av något så litet TS. Det är varken bra för honom eller dig. Sök hjälp för ditt bekräftelsebehov och din ångest istället. Gör inte det här problemet till hans problem med.

• Sthlm13
    Edina skrev 2014-07-09 12:50:24 följande:

Om min man skulle få ångest och tro att jag ville göra slut och hatade honom för att jag inte svarat på ett sms så skulle jag bli rätt så avtänd och känna mig kvävd faktiskt.

Gör inte så stor sak av något så litet TS. Det är varken bra för honom eller dig. Sök hjälp för ditt bekräftelsebehov och din ångest istället. Gör inte det här problemet till hans problem med.

Fast om man frågar sin POJKVÄN ifall han kan ses i veckan är det väl vanligt hyfs att han svarar?! 
  • Edina
    Sthlm13 skrev 2014-07-09 12:51:55 följande:
    Fast om man frågar sin POJKVÄN ifall han kan ses i veckan är det väl vanligt hyfs att han svarar?! 

Ja, men han kanske inte hade tid att svara och glömde att göra det senare. I så fall så kan man ju faktiskt ringa och fråga istället. Särskilt om man vet att killen i fråga inte är den typen som sms:ar. Att göra en sån stor sak av det hela att man får ångest och tror att förhållandet ska ta slut pga av ett uteblivet sms, ja då har man problem som man måste lösa.

Om TS på riktigt tror att hans intresse för henne har svalnat så får hon väl prata med honom och fråga om så är fallet.

Själv svarar jag aldrig på sms. Jag ringer upp och ger besked istället.
  • Bajsa

Att man som kille är långsam på att svara någon kompis eller kanske en dålig dejt kan jag förstå.
    Men inte fan dissar man sin flickvän om hon skriver och undrar när man kan ses.
    Ett sådant beteende är, TYVÄRR MEN SANT, enbart ett tecken på att han inte är intresserad.
    Så jag tycker du borde ta ett allvarligt snack med din kille att han fanimig får ta o välja sida nu.
    Antingen avsätter han några minuter på att svara på dina sms, eller så gör ni slut.

• Sthlm13
    Edina skrev 2014-07-09 12:59:19 följande:

Ja, men han kanske inte hade tid att svara och glömde att göra det senare. I så fall så kan man ju faktiskt ringa och fråga istället. Särskilt om man vet att killen i fråga inte är den typen som sms:ar. Att göra en sån stor sak av det hela att man får ångest och tror att förhållandet ska ta slut pga av ett uteblivet sms, ja då har man problem som man måste lösa.

Om TS på riktigt tror att hans intresse för henne har svalnat så får hon väl prata med honom och fråga om så är fallet.

Själv svarar jag aldrig på sms. Jag ringer upp och ger besked istället.
    Det håller jag visserligen med om, jag hade absolut ringt ifall jag inte fått svar och "kollat läget" på det sättet istället men om det händer vid upprepade tillfällen undrar man ju ifall han verkligen ens är så intresserad av att ses ifall han inte bemödar sig svara då hon frågar. 
  • Edina
    Sthlm13 skrev 2014-07-09 13:04:27 följande:
    Det håller jag visserligen med om, jag hade absolut ringt ifall jag inte fått svar och "kollat läget" på det sättet istället men om det händer vid upprepade tillfällen undrar man ju ifall han verkligen ens är så intresserad av att ses ifall han inte bemödar sig svara då hon frågar. 

Om så är fallet så får väl TS sätta sig ner och prata allvar med killen. Att sitta o tycka synd om sig själv i väntan på svar är inte särskilt produktivt.
  • Amanda84

Struntar han helt och hållet i att svara på SMS:et eller dröjer det några timmar innan han svarar?

Svar på tråden killar som inte svarar på sms