Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Varför ta billån?

Jeaninne skrev 2014-07-11 13:22:31 följande:

För övrigt känner jag ingen beundran alls för mäns dyra bilar idag. Fanns kanske en tid när jag gjorde det... för 30 år sedan. Men idag med all upplysning, så är för mig den bättre människan den avstår bil och åker kommunalt. Ja, jag vet att det inte alltid är möjligt! Men i så fall tycker jag att man ska prioritera en bensinsnål och säker bil, framför något vrålåk...

För övrigt brukar det alltid komma på samma kostymklädda och portföljprydda herrar på min buss varje vardagsmorgon. Dessa skulle säkert ha råd med bil - det hedrar dem att de tar bussen i stället! Respekt!

Är det alltid män som äger dyra bilar?
    Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
  • Studentpappa
    Jeaninne skrev 2014-07-12 06:33:19 följande:

Jag har i alla fall aldrig känt någon kvinna som har ägt en dyr bil ensam. Kvinnor brukar åka kommunalt, och när de skaffar familj vill de ha en familjebil som är så säker som möjligt (om de vill ha bil alls).

När kvinnor vill flasha med sina pengar, köper de kläder, skor och smycken, samt heminredningsdetaljer. I min erfarenhet.

Nej det har jag också märkt, kvinnor vill sällan vara med och betala för bilar, enbart använda dem. Hos oss har dock kvinnan den dyraste bilen så vi går nog mot normen, det är iofs ingen flashig bil men iaf hyfsat dyr (300+).
    Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Svar på tråden Varför ta billån?