• Anonym (Humlan)

Hur mycket gick ni upp under er graviditet?

Vore intressant att höra från er andra som är/varit gravida hur mycket ni gick upp under er graviditet eller har gått upp hittills? :) Och var ni normalviktiga/underviktiga/överviktiga innan?

Jag är själv i vecka 34 nu och har gått upp knappt 9 kg. 174 lång och startvikt var 59 kg, med andra ord väldigt smal.

• Svar på tråden Hur mycket gick ni upp under er graviditet?
  • Majsan70

25 och 23 kilo gick jag upp med de första två. Med tredje vägde jag mig inte men jag gick nog ner i vikt tror jag. Kunde ha alla vanliga kläder ett par dagar efter förlossningen.

• Anceka m D

18-20 kg förra gången, troligtvis något liknande denna graviditet då jag just nu ligger på + 12 kg i vecka 29.

• Anonym (Kilo)

Gick upp 6 kilo men födde två månader för tidigt så vet inte hur mycket det hade slutat på. Överviktig sedan innan så är glad att kilona försvann direkt efter.

• Pyret 85

0,4kg. vägde 68kg på inskrivning, 68,4 samma dag sonen kom i v.38. när sonen var ute vägde jag 59.

• Anonym (Sharon)

33 kilo sista gången innan förlossningen, men kan säkert varit något kilo till innan ungen föddes.

1.67 lång, 57 kilo, tillbaka på 60 nu och kan ha alla gamla kläder ugan problem.

• Anonym (jag vill inte vara tjock)

Jag gick upp 20 kg med första, gick ner 22 kg efter det.

Gick upp 23 kg med andra, gick ner 26 kg efter det. Sedan gick jag upp igen ca 27 kg (utan att vara gravid) men försöker gå ner igen. Har nu gått ner 14 kg, vägde 97 som mest till mina 170 cm !!! :(

Innan jag skaffar tredje barnet vill jag väga under 70 kg, säg att det är möjligt!!!?

• blåttmoln

Hittills har jag gått upp 14 kg och är i vecka 32+6. Stod still i en månad sen har jag gått upp 3 kg på 2 veckor....

• trilskas

Jag är 152 cm lång.

Innan första graviditeten vägde jag 54 kg.

Slutvikten blev 64 kg.

4 månader senare plussade jag igen.

Inskrivningsvikt: 51 kg.

Slutvikten blev 56,7 kg.

Nu, snart 3 månader efter förlossningen väger jag 48 kg.

Svar på tråden Hur mycket gick ni upp under er graviditet?