Inlägg från: Hultan |Visa alla inlägg
  • Hultan

6-månaders som vägrar flaska,napp, och att sova. bara bröstet duger.

Hej Ts! Jag blir SÅ arg när jag läser vad du fått för råd av bvc. Dom har så fel! Kan det möjligtvis vara så att ditt barn precis lärt sig krypa? Om ja, så är det en helt normal reaktion på det, att bli extra mammig. Det är läskigt för barn när dom utvecklas och i ser att dom kan komma ifrån sina föräldrar, så som dom gör när dom tex börjat krypa. Då MÅSTE barnet få klänga på sin mamma och 'tanka' närhet. Att du ska sluta amma låter helt befängt! Ju längre du kan amma desto bättre för både dig och ditt barn. WHO rek delamning i MINST 2 år. Din bvc-sköterska verkar helt ouppdaterad och gammaldags måste jag säga. Lita på DIN känsla och följ ditt barns behov! Ju mer du ger henne vad hon vill och behöver i form av närhet och amning, desto snabbare kommer denna 'fas' att gå över. Fri amning, samsovning hela nätterna och bär henne i sjal under dagarna när du måste göra annat med händerna! Kom igen, lita på dina moderskänslor och din inre röst, inte på bvc-tanten!

Lycka till!!!!!

Svar på tråden 6-månaders som vägrar flaska,napp, och att sova. bara bröstet duger.