Inlägg från: couleours |Visa alla inlägg
  • couleours

Gravida Vallentuna/Täby 2014?

Hej! Jag är 25 år gammal med en dotter på ett år. Vi väntar tillökning i mitten på december och är precis inflyttade till Vallentuna. Jag söker därför efter någon som är i samma situation, antingen om du väntar ditt första barn eller har barn sedan tidigare - det spelar ingen roll! Vill så gärna träffa andra med barn att ta en promenad med, fika och spendera någon av de långa dagarna med. Någon? :)

• Svar på tråden Gravida Vallentuna/Täby 2014?
  • couleours

Men hej! :) vad roligt att du hittat hit, och grattis till tvillingarna! Hur känns det? Vi flyttade precis ifrån Sollentuna, så känner till staden väl. Har du bott där länge? Och när har du BF? :)

• couleours

Välkomna Naadjaa och APers! :) antar att ni båda väntar barn ett? Hur känns det att snart bli mammor?

Nadia27: jag förstår det! Jag har redan tankarna på att ha två småbarn även om min dotter kommer vara drygt ett och ett halvt när syskonen kommer men jag tror att dom där superkrafterna finns där när man behöver dom! Jag har BF 16/12, ska på RUL den 21:a så jag antar att vi får veta mer exakt då. Med första barnet gick jag över max, 14 dagar och blev sedan igångsatt. Hoppas på naturligt nu!! :)

Vad jobbar ni med allihopa?

• couleours

Vad många vi blivit, roligt! :) jag gick in i v. 19 igår, ska på RUL på måndag och hoppas då får se vad det är för liten där inne. Även fast jag har ett barn redan, så känns hela grejen så galen - ett barn, i min mage?! Jag har varit sjukskriven två veckor nu, går ner till deltid nästa vecka, men ska söka havandeskapspenning och hoppas få den beviljad (ensamarbete natt, 7-eleven) isåfall går jag hem i början på oktober.

Var era små planerade eller glada överraskningar? :)

• couleours

Jag har inte gjort KUB. Mitt i allt så flyttade vi och var till Spanien i 2 veckor så det blev inte av att jag "hann". Vet inte om jag hade gjort det ändå kanske, gjorde det inte med tösen och är rätt lugn ändå, så tror inte det är någon fara.

Jag känner inte av min graviditet alls. Inga sammandragningar, illamående, foglossning.. ingenting. Däremot började lite sparkar komma förra veckan, så jag vet ju att någon är där inne iallafall :) vet inte om jag känner mindre för att jag har ganska fullt upp och kanske inte känner på samma sätt? Eller så har jag bara "tur" som barnmorskan säger.

• couleours
    Naadjaa skrev 2014-07-20 14:22:37 följande:

Vi har inte heller gjort KUB testet, känner inte att det var nödvändigt direkt för oss.

Imorgon har vi vårat första ultraljud, ska bli så spännande . Och våran lilla krabat var inte alls planerad ut kom som en stor chock! Men nu börjar vi vänja oss vid tanke och längtar fot enormt efter lillen.

Vi har ett litet problem med att jag vill nog helst ta reda på kön men inte mini sambo:p

Fåse helt enkelt hur det blir imorgon om han ens kan hålla sig från det när vi sitter där inne.

Vad spännande! Vi ska också på ultraljud imorgon, egentligen vill min sambo inte kolla, men jag vill... och känner jag honom rätt så vill han när vi väl sitter där, så imorgon får vi veta!! Så förväntansfull :)

Hur känns det att bli mamma då?
  • couleours
    SidneyH skrev 2014-07-20 17:49:08 följande:

Vi har inte heller gjort något kub. Var på tidigt UL bara. Och RUL den 13 augusti så då får vi troligtvis oxå reda på kön, vilket både jag och mannen vill!!

Känns verkligen att man är inne i spökperioden nu, mår bra meb känner inga rörelser ännu. Börjar dock få en ganska så söt liten mage nu så det är roligt!!

Tycker spökperioden är så läskig, man mår bra och känner inget. När jag var hos BM första gången i v. 17 så sa jag till henne att jag inte tror jag är gravid trots positivt gravtest, så då lyssnade vi på hjärtljuden för att övertyga mig. Och en vecka senare kom både lilla magen och rörelser :)
  • couleours
    Naadjaa skrev 2014-07-21 09:17:25 följande:

Tror det blir samma får oss idag, han kommer nog vilja kolla kön:)

Känns fantastiskt men nervöst, men ser väldigt mycket fram emot det. En otrolig utmaning, hur känns det för dig?:)

Berätta gärna sedan hur det blev :) vart ska du på ultraljud förresten? För oss blir det Sophiahemmet, kl. 15 :)

Att bli tvåbarnsmamma känns helt galet. Positivt alltså, men ändå helt sjukt. Dottern är ett nu, kommer vara ca. 17 månader när syskonet kommer. Har man inte att göra så skaffar man sig
  • couleours
    SidneyH skrev 2014-07-21 11:38:46 följande:

Vi ska till gyn på odenplan! Går hos mvc här i täby och tydligen dit de skickar alla !!

När vi bodde i Sollentuna fick jag gå på Odenplan jag också, men nu när vi flyttat till Vallentuna så ska vi till Sophiahemmet på Valhallavägen istället. Helt otroligt att två mottagningar kan göra ultraljud på alla gravida i Stockholm! :)
  • couleours
    SidneyH skrev 2014-07-21 16:30:48 följande:

Två motagningar??! Finns väl typ minst 10 st i sthlm?!? Eller ? Jag gjorde mitt tidiga UL hos ultraljudsbarnmorskorna i liljeholmen!

Ingen aning egentligen, men alla jag känner som är eller varit gravida har blivit skickade på RUL antingen till Sofiahemmet eller Odenplan..
Svar på tråden Gravida Vallentuna/Täby 2014?