Lekplatsen plockas bort två månader efter vi flyttade in
Jag vet inte riktigt vad jag vill med den här tråden mer än att uttrycka min ilska och mitt missnöje. Vi köpte en lägenhet för 3 månader sedan. En av anledningarna till att vi valde just den här lägenheten var att det fanns en fin gård med en lekplats: gungställning, klätterställning och sandlåda, alldeles utanför dörren.
För en månad sedan var plötsligt bänken borta, några dagar senare klätterställningen och ytterligare en vecka senare försvann gungorna och senare hela sandlådan. Efter några dagar dimper det ned ett brev från bostadsrättsföreningen i brevlådan. I brevet står det "Hej! Som ni har märkt är lekplatsen bortplockad. Den var sliten och det skulle bli för dyrt att renovera upp den. I nuläget vet vi inte när eller om vi kommer att använda platsen till något annat eller om vi ska låta det växa gräs där."
Vi känner oss så vansinnigt lurade! Det är inte säkert att vi hade köpt just den här lägenheten om det inte vore för lekplatsen utanför. Dessutom undrar jag om det inte är så att bostadsrättsföreningen måste meddela INNAN de tar bort en lekplats och inte i efterhand?