• Anonym (Neg)

varför blir det inte plus?

Ligger här och gråter. Vi började bebisverkstan i okt -13. Gick direkt. Mf dock i dec. Vissa månader med äl stickor men jag känner oftast när det är äl. Har ibland då tagit en sticka för att bekräfta det jag känner. Vi har en dotter på 6 år. Känns jätte tufft att det inte tar sig. Ser nu bara barnvagnar med nyfödda, skulle ju varit jag också! Men ingen frö i magen. BIM på sön. Tog grav test igår. Och stort blankt.

Skulle vilja ha andra att dela med.

• Svar på tråden varför blir det inte plus?
  • Anonym (Neg)
    Anonym (olika) skrev 2014-07-11 07:55:21 följande:

Det finns ju flera olika anledningar till att vissa kvinnor inte blir gravida:
    För hög vikt
    Rökning
    Fel kost (näringsbrister)
    Sjukdom som stressar kroppen
    Yttre stress
    Ålder
    mm

Har en tanka att kontakta vc få en tid där i aug och be dem skriva remiss till gyn. För antar efter sommaren att de ligger efter i sina köer och då borde vi få tid i okt/nov. Då har vi försökt 1 år. Skulle vi Dock vänta till okt till vc så har det gått 1 år och 3 mån. Skulle vilja få en genomkoll efter 1 år.
  • Anonym (Neg)
    Jenny 993 skrev 2014-07-11 08:27:22 följande:

Jag vet hur du känner... Har en pojk på snart 2 år..vi började oxå försöka bli gravida i okt -13.. Det tog sig i dec fick missfall i v 6 , därefter har jag haft 2 missfall till i v 7...känner igen dina känslor ...man känner en stor oro å misslyckande ...

Ja. Känner mig misslyckad och orolig att det aldrig ska bli plus. Ser bara dessa magar eller tvåbarns föräldrar. Och vi som av olika orsaker väntade kanske lite för länge mellan barnen.

Har du fått någon hjälp efter 3 missfall?
  • Anonym (Neg)
    Anonym (q) skrev 2014-07-11 09:09:24 följande:

Fast att kalla det svårt att få barn när man inte ens försökt ett år är ju att ta i. Det är fult normalt, upp till två år tom för vissa par.

Jo visst. Men känns som ett misslyckande varje mån. Vet ej hur man ska orka ladda om hela tiden.
  • Anonym (Neg)

Känner nog extra tufft denna mån då vi skulle fått bebis. Att jag skrev denna tråd är för jag tycker det är svårt att ladda om. Skulle vilja att man skulle kunna stötta och peppa varandra att orka gå vidare varje mån.

• Anonym (Neg)
    Jenny 993 skrev 2014-07-12 21:10:20 följande:

Nä det har vi inte då det inte är konstaterad av bm på klinik utan detförsta konstaterades av gynakuten å de andra 2 konstaterade jag själ då symptomen va likadana.
    Inget ni vill kolla eller säger gyn så när man frågar? Testat munkpeppar eller ngt sådant. Jag är lite sugen på att testa men lite orolig att det ska rubba cykeln.
Svar på tråden varför blir det inte plus?