Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Röd klänning på bröllop

Jag kan ju tycka att även om man själv skiter i ettikettregler och tycker att det är trams så kanske inte andra gör det. Det är självklart att du ska känna dig fin och bekväm, men jag hade definitivt stämt av med brudparet/samordnare för bröllopet.

Det är deras dag.

• Anonym (M)
    Chrysabelle skrev 2014-07-11 14:47:09 följande:

Fast just i det här sammanhanget har det inget med etikett att göra.

Fast jag hade nog tyckt det ändå, vett och etikett. Även om någons farmor inte vet att hon legat med brudgummen så signalerar hon ju det med färgen.

Personligen hade jag inte uppskattat det som brud om någon av min mans gamla flammor kom i rätt till vårt bröllop, även om det var länge sen och överspelat. Det känns bara fel.
  • Anonym (M)
    Chrysabelle skrev 2014-07-11 15:03:55 följande:

jenny.svenskdam.se/2009/05/kronprinsessan-victoria-pa-bernadottebrollop-pa-mainau/

Hysteriskt gammal bild, men ändå. Kronprinsessan Victoria visar härmed upp att hon legat med brudgummen. Tror du verkligen det?

Nej det tror jag inte, men jag berättar för TS hur jag hade resonerat. Eftersom en del inte bryr sig och andra bryr sig väldigt mycket så kan det ju vara onödigt.
  • Anonym (M)

Nej och det är inte olagligt heller! :) Men kan ändå vara onödigt eftersom det är ett talesätt.

Även om det är fri klädsel kommer man ju inte i clowndräkt.

Som sagt, fråga de inblandade så slipper du fundera ts!

• Anonym (M)

Haha! Jo, det är det. Inget etikettsbrott, men det kan absolut sticka i ögonen på folk. Om inte åsikterna funnits så hade inte ens denna tråd uppkommit.

Skrik inte, gå ut i solen och njut!

:)

Anonym skrev 2014-07-12 09:59:20 följande:

DET ÄR INTE ETT TALESÄTT, SLUTA SPRID DUMHETER!

• Anonym (M)

Kanske det, men däremot het fel tillfälle att skita i vad folk tycker. Vare sig det är "sanning" eller ej.

Anonym skrev 2014-07-12 11:38:46 följande:

Nej, det är det inte. Bara för att man upprepar något tillräckligt många gånger blir det inte ett talesätt. Som sagt, sticker det i ögonen på folk är det deras problem att de tror på påhitt.

Svar på tråden Röd klänning på bröllop