Inlägg från: Anonym (!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (!)

Röd klänning på bröllop

Ok, nu är jag jättetrött men... KAN INTE ALLA BARA FATTA ATT DET INTE ÄR NÅGOT ETIKETTBROTT ATT BÄRA RÖTT OCH DET HAR DESSUTOM ALDRIG VARIT DET! MAN BRYTER ALLTSÅ INTE MOT NÅGOT ÖVER HUVUD TAGET GENOM ATT BÄRA RÖTT!!! 

Ok?

• Anonym (!)
    sina skrev 2014-07-12 10:35:59 följande:

Jag hade nog faktiskt valt en annan färg. Ja, det är uttjatad myt det där med röda klänningar på bröllop, men det är något de flesta har hört och känner till (även om de vet att det är blaj).

I vanliga fall är det skitsamma, men när du nu faktiskt *har* legat med honom så är det lite onödigt. Tycker jag.

Du håller med om att det är en myt men tycker ändå att vi lika gärna kan sprida den korkade myten så att den blir sanning, eftersom det ändå är så många som tror det? Varför begränsa folk när man kan lika gärna kan ignorera myten? Om tillräckligt många skiter i det så kommer det ju bli helt accepterat och bortglömt tillslut. Idag är ju t.o.m svart ofta helt ok, så varför bygga på något som inte ens är ett etikettsbrott? Låter ju minst sagt rätt dumt...
  • Anonym (!)
    sina skrev 2014-07-12 14:26:11 följande:

Varför begränsa? För att någon kan bli ledsen. Varför riskera att bruden blir ledsen över en okänslig,"rolig" kommentar när det är så enkelt att undvika.

Klart att TS kan ha sin klänning - det är inget fel i det. Men jag hade valt något annat.

Jag tror det är väldigt få brudar som tror på den myten. Den diskuteras rätt ofta på bröllopsforum och liknande. Bara för att någon kanske eventuellt skulle ta illa upp så känns det inte så bra uppmana alla att skippa rött. 

Jag har varit på rätt många bröllop och jag har alltid sett gäster i rött och jag har aldrig märkt att någon skulle brytt sig. Jag har inte heller sett särskilt många diskussioner startade av stötta brudar..   
Svar på tråden Röd klänning på bröllop