Walk of shame?
Ett begrepp som dök upp i huvudet idag var det gamla "Walk of shame". Även om frigörelsens och feminismens tid är här och begreppet kan verka förlegat så käns det nog inte riktigt så för den (kvinna) som den vägen ska vandra.
För dem som inte är bekant med uttrycket så kan det beskrivas som hemgången dagen efter ett one night stand på morgonen därpå iklädd sina "party" kläder och med lite lätt rufsigt utseende.. I morgonens klara strålar så kan nattens aktivitet kännas lite sådär smutsig. Och det käns som att de man möter vet vad man gjort och dömer en. En baksmälla på det då dessutom kanske..
En gång för 10 år sen fick jag det tvivelaktiga nöjet att göra det med.. Och med en baksmälla från hellvetet samt solgass med värme som kändes som att den skulle ta kål på mig.. ingen skugga heller.. Tänkte eg inte så mycket på det just då.. hade inte haft sex på 4,5 år och kände mest en lättnad åt att jag inte glömt bort hur man kan njuta av sex.
Och visst har jag haft några ons efter det också.. men då har jag istället bjudit hem killarna och sluppit den biten. (sen var det väl inte ons i den bemärkelsen heller eftersom alla de killarna hörde av sig sen och ville lära känna mig bättre).
Varför jag kom att tänka på det idag var att jag kände att begreppet även passar in på känslan av att gå hem med en klirrande systempåse i handen. Dricker sällan och är väl på systemet högst en gång i kvartalet.. kanske därför det käns lite penibelt gå med den kan tänkas..
Har ni fått känna på "Walk of shame" eller är folk inte så fördomssamma som det verkar här på FL ibland.