• Anonym (Been there done that)

Walk of shame?

Ett begrepp som dök upp i huvudet idag var det gamla "Walk of shame". Även om frigörelsens och feminismens tid är här och begreppet kan verka förlegat så käns det nog inte riktigt så för den (kvinna) som den vägen ska vandra.

För dem som inte är bekant med uttrycket så kan det beskrivas som hemgången dagen efter ett one night stand på morgonen därpå iklädd sina "party" kläder och med lite lätt rufsigt utseende.. I morgonens klara strålar så kan nattens aktivitet kännas lite sådär smutsig. Och det käns som att de man möter vet vad man gjort och dömer en. En baksmälla på det då dessutom kanske..

En gång för 10 år sen fick jag det tvivelaktiga nöjet att göra det med.. Och med en baksmälla från hellvetet samt solgass med värme som kändes som att den skulle ta kål på mig.. ingen skugga heller.. Tänkte eg inte så mycket på det just då.. hade inte haft sex på 4,5 år och kände mest en lättnad åt att jag inte glömt bort hur man kan njuta av sex.

Och visst har jag haft några ons efter det också.. men då har jag istället bjudit hem killarna och sluppit den biten. (sen var det väl inte ons i den bemärkelsen heller eftersom alla de killarna hörde av sig sen och ville lära känna mig bättre).

Varför jag kom att tänka på det idag var att jag kände att begreppet även passar in på känslan av att gå hem med en klirrande systempåse i handen. Dricker sällan och är väl på systemet högst en gång i kvartalet.. kanske därför det käns lite penibelt gå med den kan tänkas..

Har ni fått känna på "Walk of shame" eller är folk inte så fördomssamma som det verkar här på FL ibland.

• Svar på tråden Walk of shame?
  • Nyfiken gul

jag var älskarinna åt en gift man för många år sedan och vi träffades alltid på hotell i staden där jag bodde , han var resande i sin tjänst.  Och ibland åkte jag till honom iklädd partykläder och vi gick ut på stan och det var väl ibland jag inte tänkte på att ta med ombyteskläder så jag har ätit frukost på hotellet i kortkort och korsettliv och knähöga stövlar.. (tänk pretty woman)  så många har nog tagit mig för nån betalbrud när dom sett en lätt grå herre i kostym och mig 30 år yngre ...

borde ha varit walk of shame men icke.. jag har faktiskt inte brytt mig det minsta. Inte ens när jag tog t-banan hem kl 8 på morgonen i värsta jobbrusningen... 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (Been there done that)
    Nyfiken gul skrev 2014-07-11 22:17:36 följande:

jag var älskarinna åt en gift man för många år sedan och vi träffades alltid på hotell i staden där jag bodde , han var resande i sin tjänst.  Och ibland åkte jag till honom iklädd partykläder och vi gick ut på stan och det var väl ibland jag inte tänkte på att ta med ombyteskläder så jag har ätit frukost på hotellet i kortkort och korsettliv och knähöga stövlar.. (tänk pretty woman)  så många har nog tagit mig för nån betalbrud när dom sett en lätt grå herre i kostym och mig 30 år yngre ...

borde ha varit walk of shame men icke.. jag har faktiskt inte brytt mig det minsta. Inte ens när jag tog t-banan hem kl 8 på morgonen i värsta jobbrusningen... 

Det lät uppmuntrande. För ärligt talat tror jag inte samma begrepp finns för män riktigt. Fast å andra sidan så är kanske deras "party"kläder lite mer allmänna?

Borde inte vara något moralisk dilemma öht. Att ha sex med sig själv blir långtråkigt i längden, men inte alla vill ha ett förhållande. Så varför ska det ses ned på kvinnor som gör något åt saken.

Kudos till dig :)
  • FrökenLöken

Walk of shame *suckar*

Jagg känner mig smutsig och alldeles, alldeles underbar vid dessa sällsynta tillfällen.

Jag borde syssla med det mer ofta.

• Nyfiken gul
    Anonym (Been there done that) skrev 2014-07-11 22:27:03 följande:
    Det lät uppmuntrande. För ärligt talat tror jag inte samma begrepp finns för män riktigt. Fast å andra sidan så är kanske deras "party"kläder lite mer allmänna?

Borde inte vara något moralisk dilemma öht. Att ha sex med sig själv blir långtråkigt i längden, men inte alla vill ha ett förhållande. Så varför ska det ses ned på kvinnor som gör något åt saken.

Kudos till dig :)
    njo jo nog kan karlar väcka uppmärksamhet också . Klart det märks om en karl iklädd skrynklig kostym och slipsen synlig i byxfickan kliver på bussen en hyfsad tidig förmiddag vid ett stort hyreshuskomplex på 9 våningar och ser lätt förvirrad ut och frågar chauffören var närmaste tågstation ligger...   

eller iklädd skinnbrallor och boots och mc-jacka och lätt bakfull måste åka kommunalt hem för att man inte är körduglig på hojen förrän sent på eftermiddagen...

det finns karlar som kan ha alternativ klädsel också...  
  • alice85

Har gjort några "walk of shame" när jag varit yngre men har aldrig skämts, kände mig bara glad och levande. Det betydde ju att jag haft en kul kväll som slutade ännu roligare ;)

• Chester Copperpot

Som man så är det ju lite annorlunda. Dom gånger jag har gått hem efter nattens eskapader lite lagom knullrufsig sådär klockan fem på morgonen så är det ju sällan skam man känner. Snarare går man hem med världens leende och den där härliga känslan av att just ha knullat. Jag skulle nog kalla det "the walk of fame".

The walk of shame för killar är när man går hem klockan fem på morgonen ensam efter att ha dansat hela natten och utan att ha hittat nån att gå hem med. Att gå hem ensam, ledsen, frustrerad och besviken är verkligen the walk of shame. Och utan att ens kunna dela upplevelsen med någon. Att gå hem ensam är den värsta förbannelsen...

• Anonym (Japp)

Jo har varit med om walk of shame några ggr. Träffade en kille ett tag som inte var bra för mig o varenda gång jag träffat honom så lovade jag mig själv o aldrig mer göra det... Tills nästa gång jag gick hem till honom. Så promenaden hem var full av skam o ångest varenda gång.

• Coccolina

Lite lustigt tänkte på det just i dag när jag satt och väntade på pendeln för att åka till jobbet vid 6.... såg både tjejen som var extremt välklädd som kom gåendes från ett lägenhetsområde och gick och hoppade på en buss som kör ut till ett annat bostadsområde... kom på mig själv med att undra om hon hade duschat hemma hos sällskapet då hon såg extremt fräsch ut... Det var dock övertydligt att hon inte sovit hemma Men hon hade ett stort leende:-P
    När tåget kom så ramlade det av två tre tjejer som såg så där lite lagom bakis och slitna...
    En med ett stort flin i ansiktet.... tröjan ut och in hon såg väldigt nöjd ut och inte det minsta skamsen... den andra tjejen såg däremot ut som hon slogs mot all världens skam... sorgligt

Har själv gått "the walk of shame" flera gånger... och visst kan ibland skämmas för hur jag ser ut... aldrig för vad jag gjort men utsmetad mascara som inte går bort med vanlig tvål, ludna tänder, rufsigt och sunkigt hår, skrynkliga och svettiga kläder.... känner mig så dassig att jag skäms för det Men annars.... att ha haft sex brukar oftast vara något trevligt:-P

I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • smulpaj01
    Nyfiken gul skrev 2014-07-11 22:17:36 följande:

Ja oj....... det hade jag verkligen tänkt. Hade jag sett dig ensam i de kläderna på t-banan hade jag nog inte tänkt så mycket. Men det där med frukosten på hotellet.....

Varför gjorde du det? Var älskarinna alltså? Kärlek eller bara en kul grej?
  • Anonym (Erika)

Börjar vänja mig och bryr mig inte längre om ifall folk stirrar eller om det är uppenbart vad jag haft för mig.

Däremot åker jag inte kommunalt efter en sådan natt mer. Går hellre, även om det skulle ta mig timmar.

Har nog hunnit med The walk of shame femton gånger bara i år.

Tack och lov har jag haft olika vägar att gå hem jämfört med förra året då jag höll mig till samma område och folk började heja och småprata när jag passerade.

• smulpaj01

Jag har sovit hos många många män i mina partydagar.

Men jag har aldrig haft 6 med dom. Räknas det ändå som walk of shame när jag går hem på morgonen? Drömmer

• Anonym (ågren?)

Långt ifrån alla går nog hem med ett leende på läpparna. Många har nog sällskap av Ågren.  Det som var kul och tjusigt igår, kanske inte känns lika charmigt dagen efter, under "morgonljusets kranka blekhet"..

• s0me1ne

Äsch, jag utgår oftast bara från att de slaggat i fyllecellen och haft skoj. Varför döma någon som lyckas med det alla sveriges snälla killar misslyckas med?

Dvs antingen få ligga eller gå ut och ha roligt.

• Nyfiken gul
    smulpaj01 skrev 2014-07-12 09:30:09 följande:
    Ja oj....... det hade jag verkligen tänkt. Hade jag sett dig ensam i de kläderna på t-banan hade jag nog inte tänkt så mycket. Men det där med frukosten på hotellet.....

Varför gjorde du det? Var älskarinna alltså? Kärlek eller bara en kul grej?
    jag var faktiskt kär i honom, mycket attraktiv stilig man som än idag är en av mina närmaste vänner. Dock visste vi att det inte fanns någon framtid för oss båda så vi levde för dom stunder vi fick. Men jag ångrar ingenting vi hade fantastiskt fina stunder och jag har bara varma tankar om honom. 
  • taquine

Hade en hemsk för många år sedan men får fortfarande ångest  vid tanken Skulle på stor fest på en stenabåt som låg i hamn(personalfest) blev full och hamnade i någon hytt ... Vaknade ensam och tittade ut och såg vi var ute på öppet hav, naturligtvis var vi på väg till Danmark. Söndriga strumpor , gammalt smink, borttappad väska ja you name it. Vet jag irrade runt tills jag som tur var träffade en kille jag kände i maskin som gav mig en öl och sa jag fick sitta i deras pers.rum. När vi äntligen var i hamn så vet jag att jag stod på järntorget i kort klänning, trasiga strumpor ocg antagligen såg för jävlig ut bland alla lördagsshoppare .. Som tur var bodde jag i masthugget då och hade nära hem , men fy fan vad dåligt jag mådde....

Goodness Me
Svar på tråden Walk of shame?