Junibacken, är det värt ett besök?
Mina barn vill gärna besöka Junibacken men, det är så dyrt. Är det värt ett besök? Vad kan barnen 3-8 år göra där? Vad tycker ni som har varit där?
Mina barn vill gärna besöka Junibacken men, det är så dyrt. Är det värt ett besök? Vad kan barnen 3-8 år göra där? Vad tycker ni som har varit där?
Är det inomhus? Tänkte på om det blir regn...
Det är SÅ värt det! När jag och sonen bodde i Sthlm så var vi där ungefär tre dagar i veckan (vi har årskort).
Det är inomhus. Där finns en massa olika hus och byggnader som barnen kan leka i; Alfons hus, Muminhuset, Karlsson på Takets hus, Mulle Meks verkstad, m fl.
Just nu har de en slags "Lasse-Maja utställning", där de byggt upp hela Valleby med rutschkanan, biograf, kyrka, café, tåg och tågstation - allt i miniatyr så att det passar barnen att leka (vuxna får också plats fast man får huka sig). ;)
På Junibacken har de även en massa teatrar varje dag. Min son, som är 3,5 år, har älskat dessa olika teatrar som varit på Junibacken sedan vi började gå dit. Vi började gå dit då han var omkring 1,5 år - Junibacken passade honom likra bra då, som nu. :)
Under somrarna så kan man även vara utomhus. Där finns bl a en lite mer avancerad sandlåda och lite annat (tror jag - de kan ha tagit bort detta efter festivalen som var för några veckor sedan).
Sedan finns ju Sagotåget - det måste ni bara åka! En tur i Sagotåget ingår i entrépriset.
När man kliver av Sagotåget så är man på övervåningen - hemma hos Pippi Långstrump i Villa Villekulla! ;D
Tack för svaret :) då bär det av till Junibacken då :)
Inte värt det. Det är ganska litet och inte så mkt att göra
Inte värt det. Det är ganska litet och inte så mkt att göra
Ja det är inomhus och NEJ det är inte värt ett besök. Dyrt som fan trångt som fan ungar överallt stress. Har man vagn måste den parkeras utanför och det är ingen som håller koll på vagnarna så blir man av med den är det något man får stå för själv,
Hellre Skansen faktiskt.
Helt värdelöst, inte värt pengarna eller tiden. Superkasst.
Oj, talar vi verkligen om samma ställe?
Jag och sonen var där minst en gång i veckan (oftast fler än så), från det att sonen var cirka 1,5 år tills dess att han blev 2,5 år (då vi flyttade från Sthlm). Men vi är som sagt fortfarande där så fort vi får chansen. Nu är sonen 3,5 år och älskar fortfarande Junibacken - framförallt alla underbara små teaterföreställningar som de har där varje dag. :)
För 3-åringen absolut. 8-åringen ytterst tveksamt. Mycket handlar om att leka i uppbyggda miljöer och är vädret dåligt är det snortrångt. Gillar 8-åringen miljö/rolllek? Sagotåget gillar nog alla men tar ju typ Max tio minuter sen är det klart.