• snurrigstudent

Högskolan i Dalarna

Hej, nu är det så att jag sökte till högskolan i Dalarna men trodde inte att jag skulle bli antagen. Jag kom in på samhällsprogrammet, det är heltidsfart men mitt problem är att jag bor cirka 5-6 timmar från Falun och behöver en lägenhet för att klara studierna. 

Jag vet att jag är himla sent ute men hur sjutton hittar man lägenhet? delad, eget, korridor, öppen för allt både i falun samt borlänge. 

Hjälp :(

• Svar på tråden Högskolan i Dalarna
  • Hannaakp

Kontakta Stefan Eriksson, han har privata lägenheter och ofta lätt att få en med kort varsel, dvs inget kösystem, 023-18385, lycka till!

• snurrigstudent

Tack så mycket! 

Hannaakp skrev 2014-07-12 12:47:07 följande:

Kontakta Stefan Eriksson, han har privata lägenheter och ofta lätt att få en med kort varsel, dvs inget kösystem, 023-18385, lycka till!

Tack så mycket! uppskattar det
  • Kejkej91

har du tittat på masmästaren alt kopparstaden? masmästaren har inget kösystem. släng ut en annons på någon köp & sälj sida inom dalarna, du kan ju alltid bo i borlänge också, tar ca 20 minuter med buss mellan de båda : ) de löser sig nog!

• 78L

Testa Kopparstaden. När jag pluggade där var det lätt att få både lägenhet och korridorersrum hos dem. Är du ny i stan rekommenderar jag korridorsboendet på studenthemmet på Norra Järnvägsgatan. Det är ett bra sätt att lära känna folk fort.

• snurrigstudent
    Kejkej91 skrev 2014-07-12 16:13:47 följande:

har du tittat på masmästaren alt kopparstaden? masmästaren har inget kösystem. släng ut en annons på någon köp & sälj sida inom dalarna, du kan ju alltid bo i borlänge också, tar ca 20 minuter med buss mellan de båda : ) de löser sig nog!

Åh man tappar, skrivit in mig både kopparstaden samt tunabyggen. Fått ett nummer ovanför, slänger in en annons ikväll på blocket nog och sedan ska jag titta på masmästaren. Tack så väldigt mycket :) börjar kännas lite ljusare! Det får ta 40-60 min till och med så det är ingen fara haha! Tack ännu en gång
  • snurrigstudent
    78L skrev 2014-07-12 17:37:07 följande:

Testa Kopparstaden. När jag pluggade där var det lätt att få både lägenhet och korridorersrum hos dem. Är du ny i stan rekommenderar jag korridorsboendet på studenthemmet på Norra Järnvägsgatan. Det är ett bra sätt att lära känna folk fort.

Testat kopparstaden, håller tummarna för svar! Hoppas att det fortfarande är lika lätt och att jag har turen vid min sida. Vill så gärna få min utbildning. Jag vill också ha korridorrum eftersom att jag är ny. Tack så mycket ska titta på norra Järnvägsgatan, uppskattar tipset :)
Svar på tråden Högskolan i Dalarna