Vilken stavning är finast?
Jag har fastnat för namnet Cindra, alternativ stavning Sindra.
Vad tycket Ni om namnet?
Jag har fastnat för namnet Cindra, alternativ stavning Sindra.
Vad tycket Ni om namnet?
Jag skulle själv föredra stavningen Cindra, det blir ingen tveksamhet kring hur det ska uttalas.
Sindra, där blir det heller ingen tveksamhet kring uttalet, men stavningen indikerar att man hämtat namnet från någon fantasyvärld (även om det inte är så), det är ju inte fel i och för sig. Det beror helt på vilket intryck man vill att namnet ska ge.
Cindra, definitivt! Är man inte helt bakom så förstår man att Cindra uttalas "Sindra". ;)
29 kvinnor i Sverige heter Cindra. 26 av dessa har Cindra som tilltalsnamn.
49 kvinnor heter Sindra. 38 av dessa har namnet Sindra som tilltalsnamn.
Jag tycker fortfarande att Cindra är en finare stavning än Sindra (om man möjligtvis inte är från Finland).
Vedervärdigt namn. Tycker inte att det finns några tveksamheter kring uttal oavsett, men jag har svårt för c i namn så jag röstar på Sindra.
Vedervärdigt namn. Tycker inte att det finns några tveksamheter kring uttal oavsett, men jag har svårt för c i namn så jag röstar på Sindra.
Cindra, definitivt.
Ts frågade. Jag är övertygad om att hen inte frågat om hen inte varit beredd att ta ett ärligt svar.
I så fall skulle jag ju lika gärna kunna säga att du är lättstött... Vedervärdigt är självklart negativt laddat, för att det är det åsikten ska framföra. Eftersom ts frågade. Hänger du med?
Och eftersom ts har varit med ett tag på fl så vet hen att man är ganska naiv om man slänger ut en undran över ett ovanligt namn och bara förväntar sig klapp på huvudet. Är man inte beredd att ta ett ärligt svar frågar man inte en ärlig fråga..