• Anonym (Nej!!!)

    Vad i HELVETE gör jag nu!?

    Jag vet inte vart fan jag ska ta vägen.
    Jag har en kompis som länge haft svårt att få barn. Hon är närmare 30 år och har precis blivit lämnad av sin pojkvän sedan flera år.
    Den här kompisen har gjort något så fruktansvärt att jag mår så jävla illa när jag tänker på det. Hon har givit vår gemensamma vän ett ABORTPILLER. Min gravida vän bad om en åksjuketablett mot illamående och min andra kompis, som är i USA i jobbet en del, gav henne ett abortpiller och ljög och sa att det var en åksjuketablett. FAAAAAN!!! Hon berättade detta för mig i fredags. Jag vet inte vad jag ska ta mig till! Får panik! Fan fan fan!!! Varför berättade hon för mig!? Jag vill inte veta!!!
    Vad gör jag nu!? Vad händer med min gravida kompis och hennes barn i magen!?
    HJÄLP FÖR FAN!!!

  • Svar på tråden Vad i HELVETE gör jag nu!?
  • ThePointOfItAll

    Herregud! Självklart berättar du för din gravida kompis så att hon kan åka in på kontroll samt polisanmäla din mycket sjuka kompis för misshandel. Sen bryter du med din kompis, ring psykakuten också hon behöver hjälp.

    Hoppas fostret klarar sig, hur långt gången är hon?

  • Anonym (??)

    Låter ju hemskt. Men hur kommer det sig att nån som har svårt för att bli gravid har ett abortpiller tillgängligt?

  • Anonym (Nej!!!)
    Anonym (??) skrev 2014-07-13 13:59:56 följande:

    Låter ju hemskt. Men hur kommer det sig att nån som har svårt för att bli gravid har ett abortpiller tillgängligt?


    Denna människa har väldigt många andra, betydligt mer svåråtkomliga piller hemma hos sig.
    ThePointOfItAll skrev 2014-07-13 13:59:46 följande:

    Och varför väntar du två hela dygn med att göra något???


    Jag lever i ett jävla vakuum just nu!!! Va fan jag har varken ätit eller sovit. Jag försökte ringa henne nyss men kom till telefonsvararen. Sa inget på den.

    FAAAaaannnnnn!!!!!!!!
  • Mika86

    Givetvis måste du berätta för din vän, hon måste in på kontroll.
    Bryt med "vännen" (som verkligen inte är en vän, för då gör man inte så)
    Hoppas bebisen klarar sig

  • Anonym (Nej!!!)

    Jag vet inte vilken vecka hon är i. Hon outade graviditeten på FB för nån vecka sen. Fan! Jag fortsätter ringa tills jag når henne.

  • Anonym (varför??)
    Anonym (Nej!!!) skrev 2014-07-13 14:02:31 följande:
    Denna människa har väldigt många andra, betydligt mer svåråtkomliga piller hemma hos sig.
    ThePointOfItAll skrev 2014-07-13 13:59:46 följande:

    Och varför väntar du två hela dygn med att göra något???


    Jag lever i ett jävla vakuum just nu!!! Va fan jag har varken ätit eller sovit. Jag försökte ringa henne nyss men kom till telefonsvararen. Sa inget på den.

    FAAAaaannnnnn!!!!!!!!
    Även om hon har fler svåråtkomliga piller hemma förklarar det inte varför hon hade abortpiller om hon har haft svårt att bli gravid. Varför hade hon detta piller??
  • Anonym (hh)

    Ok. Jag antar att det handlar om cytotec. Det är ju fan i mig omöjligt att förväxla med åksjukepiller. Om man mår så illa har man troligen testat åksjukepiller innan och borde ha reagerat på storleken. Tror inte på detta...

Svar på tråden Vad i HELVETE gör jag nu!?