• Anonym (Nej!!!)

Vad i HELVETE gör jag nu!?

Jag vet inte vart fan jag ska ta vägen.
    Jag har en kompis som länge haft svårt att få barn. Hon är närmare 30 år och har precis blivit lämnad av sin pojkvän sedan flera år.
    Den här kompisen har gjort något så fruktansvärt att jag mår så jävla illa när jag tänker på det. Hon har givit vår gemensamma vän ett ABORTPILLER. Min gravida vän bad om en åksjuketablett mot illamående och min andra kompis, som är i USA i jobbet en del, gav henne ett abortpiller och ljög och sa att det var en åksjuketablett. FAAAAAN!!! Hon berättade detta för mig i fredags. Jag vet inte vad jag ska ta mig till! Får panik! Fan fan fan!!! Varför berättade hon för mig!? Jag vill inte veta!!!
    Vad gör jag nu!? Vad händer med min gravida kompis och hennes barn i magen!?
    HJÄLP FÖR FAN!!!

• Svar på tråden Vad i HELVETE gör jag nu!?
  • Anonym (Nej!!!)
    Anonym (varför??) skrev 2014-07-13 14:16:09 följande:

Även om hon har fler svåråtkomliga piller hemma förklarar det inte varför hon hade abortpiller om hon har haft svårt att bli gravid. Varför hade hon detta piller??

Men hur FAAAAAN ska jag kunna veta det!? Hon grät när hon berättade för mig. Jag fick panik och kallade henne en jävla massa saker och drog därifrån. Har inte hört av henne sedan dess.

Hon fick väl som alla andra reda på graviditeten på facebook och fick väl nån jävla knäpp och skaffade fram ett piller inte fan vet jag!!! Jag vet att hon skaffade pillret när hon var i USA. Ett amerikanskt abortpiller sa hon. Ingen aning om det är samma som i Sverige!? VAD SPELAR DET FÖR ROLL!!! Barnet kanske dör!? Får skador!? Va fan!
  • ThePointOfItAll

Nej har svårt att tro på detta. Förstår inte hur man kan vänta i två dygn på att göra något, om det inte är du som är den sjuka "vännen" och nu fått dåligt samvete?

• Anonym (??)
    Anonym (Nej!!!) skrev 2014-07-13 14:12:33 följande:
    Jag vet inte vilken vecka hon är i. Hon outade graviditeten på FB för nån vecka sen. Fan! Jag fortsätter ringa tills jag når henne.

Skriv meddelande på fb. Där är väl de flesta nån gång iaf varje dag. Skriv att det är jätteviktigt så hon hör av sig.
  • Nenne666

Oj ring polisen och kolla hur du ska göra. Det går liksom inte att vänta.

• Anonym (varför??)
    Anonym (Nej!!!) skrev 2014-07-13 14:23:39 följande:
    Men hur FAAAAAN ska jag kunna veta det!? Hon grät när hon berättade för mig. Jag fick panik och kallade henne en jävla massa saker och drog därifrån. Har inte hört av henne sedan dess.

Hon fick väl som alla andra reda på graviditeten på facebook och fick väl nån jävla knäpp och skaffade fram ett piller inte fan vet jag!!! Jag vet att hon skaffade pillret när hon var i USA. Ett amerikanskt abortpiller sa hon. Ingen aning om det är samma som i Sverige!? VAD SPELAR DET FÖR ROLL!!! Barnet kanske dör!? Får skador!? Va fan!
    Det spelar roll för trovärdighetens skull. Om hon berättade detta för dig i fredags, när var det egentligen som hon gav kompisen abortpillret? För jag antar att gravidkompisen inte var med då du fick veta detta? Och såg hon gravidkompisen svälja pillret?
  • Anonym (Nej!!!)
    Anonym (??) skrev 2014-07-13 14:25:26 följande:

Skriv meddelande på fb. Där är väl de flesta nån gång iaf varje dag. Skriv att det är jätteviktigt så hon hör av sig.

Jag har smsat, ringt och facebookat. Jag skrev att det hänt något och att jag måste få prata med henne omgående.
  • LiKrig

Jag hoppas verkligen att det här inte är sant! Men om det är det så kontakta din vän och berätta vad din "vän" gjorde så att hon som fick i sig pillret kan åka till sjukhuset. Jag hade åkt och sparkat in dörren hos "vännen" och släpat med henne till din vän som tog pillret för att erkänna. Polisanmälan kanske sitter på sin plats.. Du måste ju berätta vad hon gjorde, det var ju inte ditt fel att hon gav pillret till den gravida, men du MÅSTE berätta för din vän. Annars är du både medskyldig och rutten i mina ögon. 

Crea Diem
  • Anonym (Zed)
    Anonym (Nej!!!) skrev 2014-07-13 14:23:39 följande:

Så hon har alltså PLANERAT det?

Som sagt, du är medskyldig om du inte gör nåt.
  • Nenne666
    Anonym (Nej!!!) skrev 2014-07-13 14:28:18 följande:

Jag har smsat, ringt och facebookat. Jag skrev att det hänt något och att jag måste få prata med henne omgående.

Och det är tydligen inte tillräckligt. Lägg detta i händerna på polisen så hon kommer till sjukhuset omgående. Ring dom nu.
  • Mamori

Ring polisen och berätta för dem! Har hon outat graviditeten nyss så är hon nog inte så långt gången och får förmodligen missfall. Säger du inget så kommer din kompis förmodligen tro att det är ett vanligt missfall. Hon kanske inte svarar för att hon är på akuten och kollar upp blödningar nu. Ifall fostret mot förmodan överlever så ska det vara ovanligt med skador har jag för mig. Men liten chans att det gör det. Hursomhelst behöver fdin vän anmälas och få hjälp för detta är helt sjukt. Dråp troligtvis, vet inte vad lagen säger.

Svar på tråden Vad i HELVETE gör jag nu!?