• Anonym (sviken)

Min man lämnade mig och våra 4 barn för sin nya kvinna som han träffat i 1 helt år bakom min rygg...

Min man som varit mitt allt sen 12 år tillbaka har nu sagt att han vill skiljas. Han kom hem igår efter ett storbråk oss emellan i onsdags då han stack hemifrån, stängde av sin mobil och gick ej att nå på något sätt. Bråket handlade om den kvinna som jag har misstänkt vara hans älskarinna under några veckor, men det var mycket värre än så. Dom träffades för 1 år sen och som han förklarade för mig så blev dom totalförälskade och har träffats regelbundet ända sen dess. Under perioden som dom möttes så låg jag på BB med vår yngsta. Han ville lätta sitt hjärta nu och orkade inte hålla tillbaka längre. Den nya kvinnan är tydligen gravid och dom ska ha barn i januari.

Efter att hans släppt den här bomben över mig så går han för att packa kläder, dator och andra tillbehör. Samtidigt klänger sig våra barn kring honom och vill kramas och undrar vart han varit, då snäser han åt dom att gå till mig. Jag själv sitter kvar i köket och är och är i totalchock. När han packat det nödvändigaste så kommer han tillbaka till köket och säger att han hör av sig när han vill träffa barnen och tillägger dessutom att vi måste prata ang vårat hus, bil o båt m.m Men det kan vänta sa han som att det var helt normal situation. Sen försvinner han ut och jag rusar då upp för att titta vart han tar vägen och ser då att en kvinna sitter i en bil utanför vårat hus och väntar på honom. Jag är alldeles förlamad av sorg, ilska och bevikelse. Han lämndae vårat hem utan att ge våra barn ens en kram eller en blick. Nu är jag alltså ensam med 4 småbarn, hus, ekonomi m.m m.m Idag åker vi till mina föräldrar, jag behöver hjälp att gå igenom detta... 

Vem är denna man, inte den mannen jag träffade för 12 år sen som varit mitt allt och en helt underbar pappa! Kan verkligen kärleken till en annan kvinna radera ut hans tidigare liv!?

• Svar på tråden Min man lämnade mig och våra 4 barn för sin nya kvinna som han träffat i 1 helt år bakom min rygg...
  • Flisan79

Åh, TS. Vad jag känner med dig. Fy tusan en sån karl.

Jag blir ändå glad över att du har någonstans att ta vägen och hoppas dina föräldrar är ett bra stöd. Jag tror kanske att du även skulle överväga att gå och prata med någon professionellt. Det här måste ju vara en sån otrolig chock.

Jag hoppas för era barns skull att han iaf vill ha dem i sitt liv.

Vet inte vad jag kan skriva mer för att hjälpa. Skickar lite styrka till dig och påminner dig om att detta inte är ditt fel. Din man är ett fegt kräk. Visst, sina känslor kan man inte styra över men sitt handlande kan man definitivt styra över.

Kram

• Anonym (: ()

Han är en jävla idiot. Lider med dig ts. : ( skicka ett sms och fråga vad fan han tänkte när han behandlade sina barn som han gjorde? Risken är att han nu kommer se henne och deras barn som sin nya familj och dina barn kommer bli utan närvarande pappa.

• Teza73

Men fy Ts va lessen jag blir för din skull, finns inga ord. Så uselt beteende på många sätt.

Gick igenom nåt liknande för längesen nu, 10 år sen till och med, men känns som igår ibland. Jag och min man hade levt ihop i 15 år sen vi var 16 och 18 år gammla :(, gifta i 10, 2 pojkar på 10 och 13 år, vi köpte hus, hade varit stormigt några år innan men vi lappade ihop de, även då fanns de en kvinna som sa sej haft sex med min man, jag bestämde mej då för att tro på honom att hon ljög och att OM de va sant hade han ju tillfälligt flyttat ut och var på väg bort, massa ursäkter tog jag då.

Som sagt vi köpte huset till slut efter att ha letat länge, 3 månader senare kommer han åter och säger att han vill skiljas, jag fattade NOLL, va kunde han ju kläckt tidigare att de inte kändes stabilt nog att köpa hus kan man tycka. Då kröp de fram att han träffat en tjej, hon var gravid men inte med hans barn, men han ville hjälpa henne å va så kär å blabla öhh ok. Han drog utan att bry sej om sin hysteriskt gråtande 13-åring, jag bad han inte flytta ut förrän vår 10-åring kommit hem från kollo så han skulle slippa få en chock när han kom hem, de struntade han oxå i. 2 veckor senare kom han på att denna tjej va allt annat än något att sattsa på av olika orsaker, droger och sånt inblandat

Men snabbt som ögat va han med en annan tjej, jag fick en chock, detta va en tjej på 16 år, han va då 32, historian är lång men fy va vidrigt jag tyckte de va, dom höll i 2 år sen insåg han hur omogen hon var.

6 månader efter att han släppte bomben träffade jag min nuvarande man, oxå mycke yngre än jag men sååå genomsnäll mot både pojkarna och mej, mogen och redig. Vi har idag en 2-åring efter mycke om och men, men jag fan lyckan igen ganska snart, jag bestämde mej för att inte sörja honom mer än han förtjänade vilket va ytterst lite, han skulle INTE få ta mer tid av mitt liv än han redan gjort.

Allt är nytt Ts och jag kan relatera till hur du lider hur ont det gör, men vill bara berätta och ge dej en strimma av att man kommer vidare och ju fortare man släoper desto snabbare finner man annat att glädjas åt, och kanske en ny och bättre kärlek, slösa så lite tid du bara kan på att sörja nån som svikit dej så, han är inte värd den tiden.

Lycka till Ts massa kramar

• Anonym (sviken)
    Flisan79 skrev 2014-07-13 15:08:38 följande:

Åh, TS. Vad jag känner med dig. Fy tusan en sån karl.

Jag blir ändå glad över att du har någonstans att ta vägen och hoppas dina föräldrar är ett bra stöd. Jag tror kanske att du även skulle överväga att gå och prata med någon professionellt. Det här måste ju vara en sån otrolig chock.

Jag hoppas för era barns skull att han iaf vill ha dem i sitt liv.

Vet inte vad jag kan skriva mer för att hjälpa. Skickar lite styrka till dig och påminner dig om att detta inte är ditt fel. Din man är ett fegt kräk. Visst, sina känslor kan man inte styra över men sitt handlande kan man definitivt styra över.

Kram

Anonym (: () skrev 2014-07-13 15:08:40 följande:

Han är en jävla idiot. Lider med dig ts. : ( skicka ett sms och fråga vad fan han tänkte när han behandlade sina barn som han gjorde? Risken är att han nu kommer se henne och deras barn som sin nya familj och dina barn kommer bli utan närvarande pappa.

Vad gulliga ni är! Jag kan inte se klart just nu, kan knappt ta hand om barnen o än mindre mig själv. Just nu är min framtid totalt svart! Den ena sidan av mig vill bara lägga sig ner och ge upp medans den förnuftiga moders sidan säger åt mig att jag har barnen att ta hand om och dom är mitt allt. 

• Anonym (sviken)

Han svarar varken på samtal, sms eller ens mail. Jag har ingen aning om vad kvinnan heter eller vart hon bor. Gissar att jag får vänta tills han hör av sig. Jag har hört rykten om att han och kvinnan synts vid båtklubben så jag gissar att dom är ute med våran båt och har det så där underbart och romantiskt som bara två förälskade personer kan ha, sex, närhet, pussar, ömhet, viskningar. Fan jag måste sluta plåga mig själv med dessa bilder som håller på att äta upp mig och förgöra mig. Jag mår illa och har frossa.

• Anonym (E)
    Anonym (sviken) skrev 2014-07-13 15:36:03 följande:
    Han svarar varken på samtal, sms eller ens mail. Jag har ingen aning om vad kvinnan heter eller vart hon bor. Gissar att jag får vänta tills han hör av sig. Jag har hört rykten om att han och kvinnan synts vid båtklubben så jag gissar att dom är ute med våran båt och har det så där underbart och romantiskt som bara två förälskade personer kan ha, sex, närhet, pussar, ömhet, viskningar. Fan jag måste sluta plåga mig själv med dessa bilder som håller på att äta upp mig och förgöra mig. Jag mår illa och har frossa.
    Kära du, jag blir helt illamående över att höra hur han beter sig. Kan inte ens föreställa mig hur du har det. Har du stöd runtomkring dig som du kan ta hjälp av?
  • Anonym (livet)

Hej
    Lider med dig..
    Tyvärr är det så att känslorna kan försvinna ganska tvärt.. Så var det för mig. dock ingen kvinna vid sidan av.. Sånt finns inte på kartan.

Men du skulle behöva agera lite... Rätt bra om du får adressen ändrad så snabbt som möjligt..
    Så att du får tillgång till eventuella bidrag så snarast...
    Skattemyndigheten för adressen...
    Försäkringskassan för underhåll på barnen.

Prata med banken.. om huset...
    Se över vilka abonnemang som står i hans namn. El osv... Men säg inte upp dem som står i hans namn. De är han skyldig att betala....

Skaffa dig så mycket kundskap du kan... För att säkra så mycket du kan för dig själv...
    Gemensamt sparkonto.. gemensamt inkomstkonto... Sparkontot kan du ta ut... inkomstkontot... dela 50/50 o ta ut...

Måndag imorgon och du behöver tyvärr börja agera...

Att du inte får tillbaka honom är kanske ganska solklart... eller ens om du vill ta tillbaka honom... Helt annan femma..

måndag imorgon och agera 

• Anonym (E)
    Anonym (livet) skrev 2014-07-13 15:39:43 följande:
    Hej
    Lider med dig..
    Tyvärr är det så att känslorna kan försvinna ganska tvärt.. Så var det för mig. dock ingen kvinna vid sidan av.. Sånt finns inte på kartan.

Men du skulle behöva agera lite... Rätt bra om du får adressen ändrad så snabbt som möjligt..
    Så att du får tillgång till eventuella bidrag så snarast...
    Skattemyndigheten för adressen...
    Försäkringskassan för underhåll på barnen.

Prata med banken.. om huset...
    Se över vilka abonnemang som står i hans namn. El osv... Men säg inte upp dem som står i hans namn. De är han skyldig att betala....

Skaffa dig så mycket kundskap du kan... För att säkra så mycket du kan för dig själv...
    Gemensamt sparkonto.. gemensamt inkomstkonto... Sparkontot kan du ta ut... inkomstkontot... dela 50/50 o ta ut...

Måndag imorgon och du behöver tyvärr börja agera...

Att du inte får tillbaka honom är kanske ganska solklart... eller ens om du vill ta tillbaka honom... Helt annan femma..

måndag imorgon och agera 
    Jag håller helt med. Ring banken och kolla om de har någon jurist som du kan anlita för att se till att du inte blir lurad!
  • Anonym (H)

Nej men bevare mig väl, va hemskt. Stackars dig, får rysningar bara av att läsa detta. Finns det såna svin som din man? Klen tröst, men en vacker dag så kommer du vara den som kommer gå vinnande ur detta. Är inte den snällaste människan alla gånger, önskar honom all olycka med den nya.

• Anonym (sviken)

Tack alla ni fina, och tack för råden. Jag vet inte vilken ände jag ska börja i, hoppas på att jag ska vakna snart ur denna mardrömmen. 
    Har packat och vi väntar nu på att morfar ska komma och hämta oss.
    Jag pendlar mellan ilska och sorg, försöker dölja gråten från barnen men dom kommer med jämna mellanrum och frågor om jag mår bra och dom frågar även när pappa kommer hem. Mitt hjärta går sönder om och om igen när dom frågar. Just nu sitter jag på altanen med en kopp kaffe och tittar in på mina älskade barn som annars är glada och livliga men nu väldigt nedstämda och tysta, dom sitter i en klunga och tittar på film. Förutom minstingen som busar runt. Jag blir så jävla arg och känner sånt hat mot min man så ni anar inte. Jag kan/måste ta att han inte älskar mig längre men fan ta honom om han överger sina barn. Ibland kommer även den hemska tanken upp att han faktiskt väntar barn med henne och då blir känslan ännu starkare att han kanske överger våra älskade barn.

Svar på tråden Min man lämnade mig och våra 4 barn för sin nya kvinna som han träffat i 1 helt år bakom min rygg...