Inlägg från: Anonym (Likadan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Likadan)

Totalt utestängd från min pojkväns sorg

Jag gör precis likadant, när jag mår dåligt drar jag mig undan och behöver vara själv för det är så jag hanterar mina känslor. När andra personer är i närheten så kan jag inte tänka igenom situationen. Och att prata om det med någon annan innan jag fått tänka igenom allt går inte. Det finns inget att säga eller prata om innan jag fått känna på sorgen i min ensamhet, det sabbar bara processen för mig och gör att jag mår ännu sämre ännu längre. Om någon tränger sig på i den situationen så kommer jag att stänga ute personen mer och i andra situationer i livet, ibland till den punkt att jag inte vill ha med hen att göra överhuvudtaget igen. 

Om han funkar som jag är det bästa att lyssna när han vill prata, avlasta med barnen och ge honom space så kommer han när han är redo för det. Checka av lite ibland men träng dig inte på när han går undan. 

• Anonym (Likadan)
    Anonym (förstår honom) skrev 2014-07-14 22:13:47 följande:

Jag kan förstå din pojkvän. Jag är likadan själv. När jag har det tufft eller är i sorg vill jag vara helt själv. Jag måste få reda ut mina känslor för mig själv först innan jag kan delge andra. Jag kryper aldrig upp och kramar min man när jag är ledsen. Han tyckte också att det var jobbigt till en början. Han ville vara mitt stöd i allt. Dock har han förstått hur jag fungerar. Och om jag har nog med min sorg orkar jag inte med ännu en press på att maken tycker att det är jobbigt att han "inte får vara med", så jag hade gärna också bara åkt iväg någonstans ett tag för att bara få vara helt själv. Vilket jag också gjort.  

Som jag tidigare skrev, så måste jag få reda ut mina känslor själv först. Vill inte påverkas av någon annans tankar eller blickar. Sedan när jag har klarat ut detta, kan jag börja prata. Men det kan ta tid. Så jag tycker att du ska låta han sörja på sitt sätt. Det handlar inte om att du inte är nummer ett ändå.

Vi är ganska många som funkar så här, det är synd att inte alla förstår (avser inte TS) att man måste få hantera sina känslor på det sättet som funkar bäst för en själv.
  • Anonym (Likadan)
    Anonym (hhh) skrev 2014-07-15 18:14:21 följande:

Hur kan man tänka på sig själv i den här situationen??? Det är väl han sorg som är det viktiga?? Får han inte ens sörja å sitt egna sätt utan att du ska bli ledsen, sårad och förnärmad...?

Vad är man för en partner när man inte kan bistå och stötta så som ens partner behöver?? Utan man måste sätta sina egna känslor först och styra??

Lägg av med att skuldbelägga TS, hon vill stötta sin pojkvän men vet inte hur. Inget konstigt med att utgå från att de flesta fungerar som man själv gör, alla gör det mer eller mindre i någon utsträckning. Hur hon är som partner har ingen av oss någon aning om.
  • Anonym (Likadan)

Vad glad man blir av att höra att det löst sig för dig!

Svar på tråden Totalt utestängd från min pojkväns sorg