• FruToria

    Följas åt tillsammans till ett plus - ÄL juli

    Nu peppar vi varandra på vägen till ett efterlängtat plusPlus. Själv är jag 22 år, jag och min man planerar första barnet, detta blir försök nummer 1 för vår del. ÄL 22 Juli.


    Fyll gärna i ålder, hur länge ni försökt och ÄL. Så skapar vi en BIM lista åt augusti.Glad

  • Svar på tråden Följas åt tillsammans till ett plus - ÄL juli
  • Lisen89
    Iustitiae skrev 2014-07-27 18:19:07 följande:
    Haha visst vore det skönt! Om man bara kunde tagga ner lite och liksom "händer det så händer", men vill man så mycket så blir det galet svårt haha! :)

    Alla tecken på förändringar i kroppen måste ju vara positiva! Eller!? ;)

    Alltså jag måste påstå att jag känner mig helt svullen nertill, if you know what i mean. :') Lite som att förlora oskulden på nytt både igår och idag.. Lite jobbigt och småont i början men galet mycket skönare än vanligt efter en stund.. Haha :p

    Jag blir 19 i år. :) vi har en liten tjej som blir två i september, hon är inte min biologiskt men jag har varit med från dess att hon va ca tre månader då hennes biologiska mamma stack en månad efter födseln.

    Själv då? :)
    Haha ja verkligen. Det går ju bara inte. Särskilt inte såhär nära BIM.
    Haha ja jag tänker med så.

    Aha?! Va skumt :P Hmm men jag kan uppleva så också ibland. Vet att jag har frågat BM om det för ett tag gjorde det ganska ont ibland vid sex och då fick jag till svar att det kan vara att man stöter i livmodertappen, och den kanske är förändrat om du är gravid. Så kanske kan va nåt? =) Precis, alla förändringar är ju positiva. Jag har haft ont i nedre delen av magen, mest på vänster sidan.

    Det är lite skumt. Jag är mest öm i vänster bröstvårta, mest öm vänster bröst, och mest ont på vänster sida av nedre delen av magen. Haha, är jag typ halvgravid?!

    Jag är 24 år, sambon 30 år. Inga barn sedan innan. Jag har vart gravid en gång innan, som slutade i abort.

    Ok, spännande. Har du vart styvmamma sedan du var väldigt ung då =) Ni har henne på heltid då?
  • Tallbarr12

    Angående tillskott: ät folsyra om ni inte redan gör det! Antingen rena folsyratabletter eller "gravid"-tabletter, det hjälper till att fostret utvecklas som det ska i början av graviditeten.

  • Iustitiae
    Lisen89 skrev 2014-07-27 18:51:11 följande:

    Haha ja verkligen. Det går ju bara inte. Särskilt inte såhär nära BIM.

    Haha ja jag tänker med så.

    Aha?! Va skumt :P Hmm men jag kan uppleva så också ibland. Vet att jag har frågat BM om det för ett tag gjorde det ganska ont ibland vid sex och då fick jag till svar att det kan vara att man stöter i livmodertappen, och den kanske är förändrat om du är gravid. Så kanske kan va nåt? =) Precis, alla förändringar är ju positiva. Jag har haft ont i nedre delen av magen, mest på vänster sidan.

    Det är lite skumt. Jag är mest öm i vänster bröstvårta, mest öm vänster bröst, och mest ont på vänster sida av nedre delen av magen. Haha, är jag typ halvgravid?!

    Jag är 24 år, sambon 30 år. Inga barn sedan innan. Jag har vart gravid en gång innan, som slutade i abort.

    Ok, spännande. Har du vart styvmamma sedan du var väldigt ung då =) Ni har henne på heltid då?


    Nja, tror inte det är tappen. Vet att jag också fått ont nån gång tidigare men då har det ju varit att killen kommit för långt in typ, det här känns mer trångt som sagt. För lite plats typ hahaha åh, känner mig så trevlig som delar med mig av dessa intima detaljer!

    Haha knepigt! Jag har ju också varit mer öm i vänstra bröstvårtorna, den första dagen jag kände så var det bara i vänstra och dagen efter båda och sen nu har det jämnat ut sig och ömmar lika mycket.

    Halvgravid!? Hahahah, det vore nåt! Får man bara en halv bebis också då? Vore lite underligt. ;)

    Jag var gravid i oktober förra året, blev gravid medans jag hade p-stav och den graviditeten märkte jag inte av överhuvudtaget (jag hade ju p-stav och ville ju inte bli gravid så inte ägnade jag en tanke åt det) försen jag fick missfall.

    Ja, sambon har ensamvårdnad så hon är alltid hos oss. :)
  • Iustitiae
    Tallbarr12 skrev 2014-07-27 19:28:44 följande:

    Angående tillskott: ät folsyra om ni inte redan gör det! Antingen rena folsyratabletter eller "gravid"-tabletter, det hjälper till att fostret utvecklas som det ska i början av graviditeten.


    Jag äter kosttillskott, tror den heter kvinna nånting. :) bra att du påminde mig, har glömt ta den imorse!
  • Lisen89

    Jaa fattar vad du menar. Ja så känns det ju med tappen. Då är det ju mer som du blivit "torrare" typ. Får då kan det ju kännas tajtare liksom.. Eller har du blivit det. haha. Kanske är något hormonellt.. kanske nåt positivt! =)

    Aa ok. Har du ont i brösten också eller är det bara bröstvårtorna?

    haha ja halvgravid hade ju vart lustigt! nä men det är så konstigt att allt sitter på vänster sida.

    Ja okej. Näe är man inte alls medveten är det nog lätt och missa om man inte börjar kräkas eller nåt. Hur länge har ni försökt?

  • Lisen89
    Tallbarr12 skrev 2014-07-27 19:28:44 följande:

    Angående tillskott: ät folsyra om ni inte redan gör det! Antingen rena folsyratabletter eller "gravid"-tabletter, det hjälper till att fostret utvecklas som det ska i början av graviditeten.


    Ja jag ska börja med det. Hur länge äter man det? Hela graviditeten?
  • Iida01
    Lisen89 skrev 2014-07-27 14:05:27 följande:
    Okej. Förstår :) näe jag är verkligen ingen expert :P men jag använder äl-stickor. Bara för att slippa fundera, så vet man när man har bäst chans. Brukar köpa stickor på billigatester.se som då visar med två lika starka streck om du snart har äl. Rekomenderar inte testlagret.se då dem aldrig blivit positiva för mig, trots att både billigatesters samt CBs blivit det. Billigatesters kan ibland vara svårt och tyda så då har jag ett gäng digitala från clearblue som jag brukar ta för att "bekräfta" att jag har det. Dem är ju lite dyrare så därför kör jag inte med dem hela tiden.

    Annars kan man ju äta massa tillskott och sånt. Typ rosenrot som ska hjälpa till att få en kortare cykel, likaså bidrottninhgelé. Folsyra ska man också äta tydligen, för att de minska ev skador på fostret. Tror jag. Jag äter inte något. Har bara inte blivit så. Så jag kan inte uttala mig om de är bra eller inte. Det finns massor med annat också.

    Men googla så finns det massa info :)

    När jag själv slutade med p-piller i feb så fick jag ganska oregelbunden mens, vilket jag tror är rätt vanligt så därför tycker jag äl-test är kanon.

    Det blev en liten uppsats :P men kanske nåt att diskutera med sambon då! ;)

    Oj vad spännande! Låter som att det finns en del att läsa. Vi kom överens om att vi bara kör på och myser som vanligt. Har ju ändå hyfsat koll på ungefär när ÄL är och om det inte tar sig på några månader så börjar vi med tester och sådant. 


    Är dock livrädd för att inte kunna bli gravid. :/

  • jenkson

    Hade ÄG i onsdag och har sedan dess haft molvärk i tjejmagen. I morse mådde jag även väldigt illa, nästan så att jag fick springa in på toan. Har fått halsbränna och jag är hungrig nästa hela tiden. Åt för två timmar sen och nu kurrar magen igen. Har sprungit och kissat som en tok både igår och idag. Hoppas på att det är något litet som cäxer där inne och att nästa vecka går fort så man kan få ett svar snart. :)

  • Iustitiae
    Lisen89 skrev 2014-07-27 20:02:51 följande:

    Jaa fattar vad du menar. Ja så känns det ju med tappen. Då är det ju mer som du blivit "torrare" typ. Får då kan det ju kännas tajtare liksom.. Eller har du blivit det. haha. Kanske är något hormonellt.. kanske nåt positivt! =)

    Aa ok. Har du ont i brösten också eller är det bara bröstvårtorna?

    haha ja halvgravid hade ju vart lustigt! nä men det är så konstigt att allt sitter på vänster sida.

    Ja okej. Näe är man inte alls medveten är det nog lätt och missa om man inte börjar kräkas eller nåt. Hur länge har ni försökt?


    Haha ja nåt är det ju i alla fall! Vad kan man ju bara spekulera i. :)

    Jag har bara ont i bröstvårtorna men brösten känns tyngre på nåt vis, svårt att förklara haha! :)

    Det här är första försöket vi gör! :) vi har väl pratat om det länge och sådär och hade egentligen planerat på att vänta längre, men tillslut kände vi båda att vi inte ville vänta längre och att det var dags liksom. :) ni då? :)
  • Iustitiae

    Måste tillägga ytterligare ett symptom från ikväll... Jag och sambon skulle sexa (låter snart som att allt vi gör är att ligga i sängen och titta varandra mellan benen) och han gör sig redo där nere först för lite mys innan själva akten, väl där nere så tittar han storögt upp mig och säger att jag är helt lila!? Jag katastroftänkte ju först att nu har jag väl cancer eller nåt hahahah! Hudförändringar kan ju aldrig vara bra liksom.. Efter lite googlande såg jag att detta kan vara graviditetessymptom!

    Vågar sakta börja hoppas lite och negativiteten släpper sakta men säkert!

Svar på tråden Följas åt tillsammans till ett plus - ÄL juli