• kubic

Tossor eller vinterskor?

Hej!

Just nu är det ju rea överallt och har hittat ett par vinterskor till bra peng. Min son är 6 månader nu och har ett par såna där "tossor" tills i vinter, men om man ska åka pulka fungerar sådana även då eller blir det för kallt?

Om det blir för kallt, kanske man kan köpa ett par skor istället, men vilken storlek? Hans fötter är 9 cm nu.

• Svar på tråden Tossor eller vinterskor?
  • Flickan och kråkan

Jag skulle köpt vinterskor. Han kommer ju vara året och över när vintern är. Nu går ju barn väldigt olika. Min äldsta gick vid 15,5 månad, mellansonen vid 1 år och yngsta när han var 10,5 månad. Yngsta är drygt året nu och springer ju runt ute i gummistövlar med full fart så tossor hade inte varit att tänka på. Vi fick ha skor innan han gick också då tossor åkte av när han kröp. Kom ett par meter ute krypandes och sedan åkte de av .

• Flickan och kråkan

Ett tips är också att avvakta lite och kanske köpa begagnat på tradera eller så när det är dags. I den åldern växer de ur väldigt snabbt och sliter ingenting. Man får begagnade kanonskor i stl 20 och däromkring i nyskick till billig penning.

• mammalovis

Storlek 20 har min dotter nu vid året på sommarskor, men barn växer ju lite olika, så det är väldigt svårt att gissa. Alternativet är ju att du säljer skorna om de inte passar ... eller väntar tills du vet. Vi har köpt en hel del begagnat också.

Svar på tråden Tossor eller vinterskor?