Han är otrogen med mig varje dag
För ett år sen blev jag intresserad och kär i en man på mitt jobb. Efter några veckor upptäckte jag att det var ömsesidigt då han började titta på mig, le och varje gång vi möttes så vände vi oss om och tittade på varann. Han började prata med mig och vi tog en liten pratstund varje gång vi möttes. Senare under hösten fick jag veta att han var sambo sen 30 år tillbaka och hade två barn, 13 och 18 år gamla. Blev besviken och ledsen och försökte hålla tillbaka känslorna trots att han flirtade med mig mer och mer.
Efter nyår gick jag och ett gäng kollegor ut och käkade, han och hans kollegor följde med. Han tog min hand under bordet och släppte den inte på hela kvällen. Vi kysstes innan vi skiljdes åt.
Sen den kvällen har allt eskalerat. Han sökte (och gör det fortfarande) upp mitt sällskap, vi började ha en halvtimmesdejt varje dag (och har det fortfarande) där vi pratar, kramas, myser, hånglar, ibland sex om vi har tid. Han säger att han älskar mig, att han vill gifta sig med mig och vill ha barn med mig. Detta trots att han är steriliserad, men han vill "sy ihop ledningarna igen" så han kan göra mig gravid.
Han beskriver sin relation som slentrian, dom pratar knappt med varann längre, finns ingen gnista kvar, han nämner henne aldrig vid namn utan kallar henne "tanten" och "kråkan". Jag frågade honom om han tidigare har funderat på att separera, innan han träffade mig. Han sa "ja, aldrig så allvarligt som nu."
För drygt två månader sen frågade hon honom rakt ut "Vem är hon?". Han hade inte nekat utan sagt som det var. Han träffade mig dan efter och bröt ihop för att han var förvirrad. Han vet inte om han är beredd att lämna henne eftersom dom hängt ihop i 30 år och han tänker på barnen. Samtidigt vill han ha mig. Fyra dagar senare kom han hem till mig och stannade 4 timmar, när hon var bortrest.
Vi fortsätter ses varje dag samma tid på vår halvtimmesdejt och har så gjort även sen hon fick reda på det. Dom har fortfarande inte pratat om det hela ordentligt. Vi pratade i telefon två timmar en kväll förra månaden och han sa att stämningen hemma var "trängd". Att detta kommer ta tid.
Tror han är livrädd för konsekvenserna av en ev separation. Dom blev ihop när dom var 18 år och blev vuxna ihop.
Vad tänker ni? Jag kommer efter hans semester sätta krav på honom att han måste bestämma sig vad han vill göra.
I ett år har vi flirtat, senaste halvåret har vi haft en fysiskt förhållande och han har t o m kallat mig sin flickvän. Han säger att han inte längre bryr sig om nån mer får reda på om oss, vad hans kompisar och kollegor skulle tycka och säga.
Han fortsätter vara otrogen mot henne trots att hon vet om det sen över två månader tillbaka. Hade han velat kämpa för deras relation hade han gjort det och inte fortsätta träffa mig.
Vad tror ni?