lovas skrev 2014-07-13 22:08:15 följande:
Trött på hormoner, kondomer har man aldrig till hands när man behöver dem. Dyrt och opraktiskt helt enkelt. Är näst intill gift, så det är bara graviditet jag vill skydda mig emot.
Blir deprimerad av p-piller, får konstant menstruation av minipiller, är skraj för koppar, onöjd med hormonspiral.
Oregelbunden cykel. Säkra perioder verkar därför dubbelt osäkra.
Vill gärna ha ett till barn, men vill vänta tills arbetsförhållanden är stabila och vi är säkra på att vi har råd att försörja oss.
Ideer innan jag väljer att torkar ihop och går i celibat?
Erfarenheter av p-dator?
Det beror väl på hur din menscykel och sexliv ser ut. Jag har inga bra råd att ge, mer än att det finns två olika sorters kopparspiraler och den mindre av dem är bättre.
Hade kopparspiral i många år, men blödde enorma mängder och fick bakteriell vaginos och sen svamp, förutom järnbrist och att jag var less på att blöda så mycket.
Bytte till p-dator, Persona. Funkade jättebra först, man lär känna sin kropp och det är jättetydligt när man har ägglossning. Tyvärr funkar det inte alls om du har oregelbunden mens. Tyckte att det var så bra att jag rekommenderade den till en väninna?

En dag visade den grön dag på dag nr 11, som alltid var röd annars för mig, tyckte att det var konstigt och det var det också. Blev gravid, förstås.
Väninnan gravid efter ett år och jag efter 17 månader.