• Anonym (Lövet)

    Någon som har gjort GBP som försöker bli gravid?

    Är det flera än jag som är GBP-opererad och försöker bli gravid? Vore roligt att hålla ihop och dela lite erfarenheter...

    Hoppas på napp!

  • Svar på tråden Någon som har gjort GBP som försöker bli gravid?
  • Anonym (Lövet)
    majja83 skrev 2014-10-12 14:31:01 följande:
    Vet inte tyvärr.. du mår inte illa? Kan vara gallan även blindtarmen?
    Är idag i v 10+2. Har vart på inskrivning och var på ett VUL i v. 7 och såg et litet, litet vallmofrö pickade på där inne. Har nu bestämt oss för att göra KUB och ska på nästa VUL om ca 1 vecka. Så himla nervös!

    Annars har jag en fruktansvärt smärta i brösten. Att kliva ur sängen på morgonen eller ta av sig BHn efter en dag är som pinan själv. Huvva. Så här minns jag inte att det var.

    Tack för att du tog dig tid att svara, men gallan är redan borta och vore det blindtarmen så hade jag nog i dags läget vart sjukare än så här...
  • Anonym (Lövet)
    Anonym (maja) skrev 2014-09-27 17:06:29 följande:

    Är gravid gick in i v 7 i onsdags har mått bra fram tills i tisdagkväll då börja ja må dåligt så just nu tar jag postafen för illamående men de hjälper inte så ska ringa bm på måndag å få något annat.

    Fatta inte att de skulle gå på första försöket. Är i chock än tror ja..


    Hur mår du Maja? Hur går det?
  • lilsis

    Nu är iaf open gjord, så om sisådär 9 månader börjar vi väl försöka igen. Kanske.

  • Anonym (Lövet)
    lilsis skrev 2014-11-16 17:07:32 följande:

    Nu är iaf open gjord, så om sisådär 9 månader börjar vi väl försöka igen. Kanske.


    Välkommen över till ditt nya liv! Hoppas du mår bra! Kanske? Du låter trevksam...
  • majja83
    Anonym (Lövet) skrev 2014-11-16 15:45:15 följande:

    Hur mår du Maja? Hur går det?


    Jo jag mår mycket bättre har nog kommit in i spökveckorna då ja inte känner mig gravid alls ska träffa bm på torsdag så hoppas man får lyssna på hjärtat så man förstår att de är något i magen. De som har kommit nu är sendrag på morgonkvisten ca 4 tiden nästan varje morgon skit jobbigt å gör riktigt ont. Så i lördags så va ja tvungen åka till akut för att kola upp så de inte va en propp. Muskeln är så ansträngd så har typ fått träningsvärk.

    Hur går de för dig?
  • lilsis
    Anonym (Lövet) skrev 2014-11-16 17:19:34 följande:
    Välkommen över till ditt nya liv! Hoppas du mår bra! Kanske? Du låter trevksam...
    Jag är inte helt säker på att jag vill försöka bli gravid igen. Men det är ju långt kvar tills jag ens får försöka så saker och ting hinner ju ändra sig.

    I övrigt mår jag bra.
  • majja83
    lilsis skrev 2014-11-19 10:02:38 följande:

    Jag är inte helt säker på att jag vill försöka bli gravid igen. Men det är ju långt kvar tills jag ens får försöka så saker och ting hinner ju ändra sig.

    I övrigt mår jag bra.


    Säger så här när ni är redo så känns de! Jag väntade exakt 1 år så tog jag ut min spiral efter open och nu är jag i v14 å de har inte varit lätt så.

    Innan jag satt in spiral så blev jag gravid 2 månader efter open å de var ett helvete fy va jag mådde dåligt beslöt då att avsluta graviditet å de var mitt svårast beslut men nu i efterhand så va de mitt bästa för just min å barnet hälsa. Så då bestämde jag för spiral och att vi skulle vänta 1 år innan vi försökte. Nu är jag överlycklig men tufft har de varit men nu mår jag bättre så kan njuta lite
  • lilsis
    majja83 skrev 2014-11-19 10:26:11 följande:

    Säger så här när ni är redo så känns de! Jag väntade exakt 1 år så tog jag ut min spiral efter open och nu är jag i v14 å de har inte varit lätt så.

    Innan jag satt in spiral så blev jag gravid 2 månader efter open å de var ett helvete fy va jag mådde dåligt beslöt då att avsluta graviditet å de var mitt svårast beslut men nu i efterhand så va de mitt bästa för just min å barnet hälsa. Så då bestämde jag för spiral och att vi skulle vänta 1 år innan vi försökte. Nu är jag överlycklig men tufft har de varit men nu mår jag bättre så kan njuta lite


    Mjae jag har redan spenderat en del tid med att försöka bli gravid med två utomkveds som resultat och stående remiss till IVF.

    Jag pendlar nästan varje dag. Men jag antar att det ger sig med tiden.
  • Anonym (Lollo)

    Är opad 2013 augusti. Tog ut min spiral i augusti detta året (1 år efter op enligt rekommendationerna) och än har det inte tagit sig tyvärr

  • majja83
    Anonym (Lollo) skrev 2014-12-20 13:57:58 följande:

    Är opad 2013 augusti. Tog ut min spiral i augusti detta året (1 år efter op enligt rekommendationerna) och än har det inte tagit sig tyvärr


    De kan ju ta ett tag efter uttaget av spiral beror på hur kroppen reagerar. Jag ladda ner en mens app så jag hade koll när den skulle komma å när ungefär jag hade ägglosning tror de hjälpt oss för annars hade nog inte vi träffat in rätt på en gång.

    Jag tog oxå ut min o augusti ett år efter open och trodde inte de skulle ta sig så fort. Ni har de varit en jobbig tid då mitt järn värden å hb ligger lågt så ska få injektion av järn i januari skulle ha fått de redan men de har bara varit strul..

    Jag hoppas att de tar sig för dig snart håller mina tummar för er ????
Svar på tråden Någon som har gjort GBP som försöker bli gravid?