Jobbig svärmor
Vet inte vad jag skall ta mig till! Blir otroligt frustrerad på min svärmor . Jag o min sambo hade bara varit ihop ca 10 mån innan vi fick reda på att vi väntade barn o var väldigt osäkra på om vi skulle behålla. Men vi kunde inte gjort ett bättre val o älskar vårt lilla barn över allt annat.
Dock lägger sig svärmor i allt. Har förstått att hon är lite av en matriark inom familjen o den som bestämmer. Hon köper fortfarande kalsonger till min sambo fastän han nästan är 30 år! Gulligt kanske vissa tycker, men jag spyr på det.
Nu när den lille kommit har hon ett jävla kontrollbehov. Som tur är bor hon ej i samma stad som oss utan len bra bit bort. Viljet rssulterar i att vi inte ses så ofta. Men när hon kommer blir det för mycket. Jag o min sambo får knappt ta i babyn, hon skall bära o göra allt!
När babyn bara var 2 veckor. kom hon o körde över mig fullständigt. Jag fick knappt ta i honom, det var bara hon hela tiden. Nu senast när hon var här sa jag till henne att hon måste låta oss ta det i. år egen takt. Att hon kör över mig fullständigt. Hon sa att hon förstod vad jag menade men nu känns det som det börjar igen.
Hon vill köpa en ny vagn till oss. Det är en sulky o jag skulle gärna vilja provköra viljet jag berättade. Men den är så bra i test sa hon då o vi kunde ju köpa en annan.
Jag hatar att veta att hon sitter på nätet o letar vagnar till oss, detsamma gör hon med jobb o lgh till oss Samt även möbler :(
Vår första vagn köpte hon bara utan att meddela. Min sambo tycker bara jag är dum som blur irrriterad på kärringen.
Så vad gör man? är jag knäpp som inre upp skattar hennes hjälp?
råd please!!!