Rabatt smockad med ogräs...
Bor i ett samhälle där vi är med i en samfällighetsförening och det har fallit på vår lott vid vårstädningen att rensa en rabatt som är fullkomligt överöst med ogräs och långt gräs. Där är buskar också men jag låter dem vara, tänkte bara rensa bort ogräset. Jag började innan vi åkte på semester i juni men hann kanske 5 % av rabatten och då höll jag på över en timme. Sen har jag jobbat och inte hunnit och det har varit dåligt väder, vi har inte varit hemma osv. Nu har jag dock semester och vädret ser ut att bli hyfsat i veckan så nu måste jag ta tag i det. Det hänger över mig som ett svart moln, det känns bara som det kommer ta flera veckor att få ordning på det... Och den biten jag tog för en månad sen är givetvis övervuxen igen :(
Jag höll på med en liten kratta då och försökte kratta loss ogräset som jag sen drog upp med händerna. Svårt att få med alla rötter dock och det är säkert därför den biten jag tog är övervuxen igen. Hur rensar man en sån här rabatt på ett mer effektivt sätt, för det hoppas jag att det finns nåt???