Inlägg från: neverpreggo |Visa alla inlägg
  • neverpreggo

funderar på katt...

nemo1 skrev 2014-07-15 20:39:26 följande:
    Är dina katter inte värda mer? Ett av de sämsta märkena på marknaden, enbart spannmål i och du har ingen kossa!

Man kan alltid börja med att utbilda istället för att vara otrevlig? Gissar att du vet att många tror att det är ett bra foder, kanske sa stället där de köpte katten av det, de kan vara uppväxta med det till familjens katter etc. Jag blir själv halvt galen av alla som ska ösa kaninpellets i hysteriska mängder till sina kaniner men folk vet inte bättre så då är det bara att informera.
  • neverpreggo

Om jag tar mig som exempel. Uppvuxen med katter, träffat många katter i vardagen. Ja... Jag har råkat spendera tid på kattforum så har koll på mat men man kan vara kattvan utan att ha reflekterat på om maten man fått råd att köpa är dålig.

• neverpreggo
    milleniumm skrev 2014-07-16 21:07:37 följande:
    Ursäkta men är du helt från vettet? 
    Ingen av våra katter har haft njursten! 
    Och vetrinären har inte lurat på oss något.
    Gör som såhär, sköt du dig själv. Och sen kan du sluta med att leka besserviser. Man skriver inte som du skriver, det är inte okej, Och så länge ens katter mår bra måste det ju betyda att fordet dom får är bra! 

Du kanske kan ta och titta vem jag svarat till/citerat. Jag har enbart skrivit till en person och det mer allmänt. Inte sagt ett ord om dina katters mat. Svara rätt person om du ska vara otrevlig tack.

(katter kan äta skitfoder utan att det märks för den delen men jag tänker inte lägga mig i den delen av detta)
Svar på tråden funderar på katt...